Misschien nog maar iets langer blijven op bali? - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu Misschien nog maar iets langer blijven op bali? - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu

Misschien nog maar iets langer blijven op bali?

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

19 Augustus 2008 | Indonesië, Sanur

Sommige van mijn collega's kunnen beamen dat vakantie houden slecht voor je gezondheid is, op de een of andere manier wordt je er ziek van. Al enkele dagen loop ik met een oorontsteking en de oordruppels lijken niet te werken; tijd dus voor hardere actie. In ons hotel is een bruidegom die eigenlijk al vorige week dinsdag naar huis zou maar door oorpijn tot op heden nog steeds hier is (en hij wil echt graag naar huis...). Hij had het echter de avond voor het terugvliegen ontdekt, dat zal mij toch niet gaan gebeuren.

Met deze wetenschap in mijn achterhoofd huren wij een taxi en we rijden, op advies van ons hotel, direct naar het ziekenhuis van Denpasar. Hier worden we van de informatiebalie doorverwezen naar de poli aan de overzijde van de straat. Een groot uithangbord heet ons welkom in de kanker- en polikliniek. Op de balie staat een enorme fruitmand van een meter hoog, maar dat kan ook zijn voor de offers voor de nationale feestdag van morgen. Vanuit mijn ooghoek zie ik naast het kanker-kantoor het kantoor van de pataloog antoom, dit stemt weinig hoopvol. De receptionisten bevestigen dit gevoel nog eens door te vragen of het erg is dat de dokter er niet is. Nou dat lijkt mij dus wel erg, maar ze blijkt te bedoelen dat de specialist er niet is, maar een algemene dokter hebben ze deze avond wel.

De conclusie van de geneesheer is duidelijk, met mijn rechteroor mag in deze conditie niet gevlogen worden maar er is nog hoop!!! Afin na een algehele checkup ben ik een recept van 3 medicijnen rijker (iets wat je in Nederland bijna niet meer lukt). Dat wordt dus de komende dagen slikken.

Terwijl we in de wachtkamer de rekening voldoen en wachten op de medicijnen besluit ik nog even het toilet te bezoeken. De dame van de apotheek verwent zichzelf in een massagestoel terwijl ik de borden volg. Op het moment dat ik midden in de archiefruimte met alle ordners sta denk ik dat ik verkeerd ben, maar nee hier blijkt het toilet toch echt te vinden. En wat schetst mijn verbazing niet eens een mogelijkheid om je handen te wassen en dat in een ziekenhuis, maar goed dat ik die dokter geen hand heb gegeven.

De komende dagen zullen we dus verder verdoofd aan het zwembad doorbrengen. Vandaag hebben we in Ubud de laatste souvenirs gekocht en opnieuw gegeten bij Delicat, de Australier was er nu ook weer en ondanks dat het middaguur was alweer dronken. Morgen vieren ze hier de onafhankelijkheid. Het hele land is dan aan het offeren, iedereen is terug naar zijn dorp en elk huis is versierd met een bamboestok met rijke versieringen eraan. Benieuwd wat ons dan weer te wachten staat.

• 19 Augustus 2008 - 14:39

Trudy:

ik zou nog maar even op bali blijven hoor, de snackbar hier is namelijk voorgoed gesloten, geen snackbar buffet dus op 24 augustus.

• 20 Augustus 2008 - 12:56

Cyril:

Tja niet zo gek dat die failliet gaat als z'n beste klanten zonder zich af te melden voor 5 maand weg blijven.

Maar dat snackbarbuffet zal er komen op zondag, we snakken er al maanden naar. Dan maar iets verder fietsen op de vouwfiets.

• 20 Augustus 2008 - 14:18

Peter Broer:

Heel veel beterschap gewenst!

• 20 Augustus 2008 - 14:24

Trudy:

Kom maar snel naar huis,want krijg net bericht dat onze zending wasbakken en maskers uit Sanur gearriveerd is!!!Incl jullie souveniers dus!altijd handig bij thuiskomst.

• 20 Augustus 2008 - 15:11

Nico:

Sorry dat ik een tijdje niet heb gereageerd,maar we blijven alles lezen,hoor!Doe maar rustig aan,want Trudy kan die wasbakkies heus zelf wel sjouwen!

• 21 Augustus 2008 - 11:14

Cyril:

Volgens info zouden ze pas de 22e aankomen, dus een dag te vroeg. Mooi dat de souvenirs al in ons huis op ons staan te wachten als wij ook komen, of gaat dat te ver?

• 21 Augustus 2008 - 17:10

Trudy:

ik heb nog nooit gehoord van een geval, dat de souveniers de vakantiegangers vooruit gereisd waren...maar keep on dreaming, zou ik zeggen......