We komen eraan.... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu We komen eraan.... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu

We komen eraan....

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

22 Augustus 2008 | Indonesië, Sanur

Tja wanneer is je oor weer gezond genoeg om te vliegen? De medicijnen doen wel wat, maar over is het zeker nog niet, tijd dus om het ziekenhuis opnieuw te bezoeken. Ditmaal concludeerde de arts dat de ontsteking over is en dat ik nog een paar dagen medicijnen moet slikken, maar nog belangrijker er kan zonder probleem gevlogen worden.

Morgen zullen we dus na 150 dagen buitenland weer terug keren naar Nederland. Aan de ene kant een enorm prettig gevoel, maar aan de andere kant hebben we ook wel zin om langer weg te blijven, meer van de wereld te zien en te genieten van dit zo relaxte leventje.

De eigenlijke vlucht van morgen via Jakarta is geannuleerd maar daardoor vliegen we nu met Malaysia Airlines direct op Kuala Lumpur en wel business class. Tja echt backpacken kan je een vakantie in luxe hotels en rijden met privechauffeur toch niet meer noemen, dan kan die businessclass er ook nog wel bij. Helaas maakt dat wel dat we op KL een overstaptijd hebben van zeven uur, dus daar zullen we de tijd moeten doden. We zullen daar dan om 12 uur snachts vertrekken en om half zeven in de ochtend landen na een reis van 24 uur in Nederland.

Tijd om terug te kijken? Nee nog niet, we gaan nu nog maar eens genieten van de laatste zonnestralen en dan hebben we straks als koos en toos werkeloos alle tijd om terug te kijken op deze meer dan fantastische ervaring. We kunnen in ieder geval wel laten weten dat dit vraagt om een herhaling.

• 22 Augustus 2008 - 13:21

Joeri:

150 dagen.. Dat zou wel even wennen zijn om weer richting NL te gaan. Betekent dit trouwens dat ik een jaarlijks terugkerende vakantie in een balinese villa van mijn zeer gewaardeerde oud collega kan vergeten? Mmmm.. teleurgesteld is het juiste woord denk ik. ;)
    Enniewee, leuk dat jullie weer terugkomen, zodra je weer een beetje gesetteld ben moeten we maar even een cola'tje gaan doen.

• 22 Augustus 2008 - 13:34

Joeri:

• 22 Augustus 2008 - 14:36

Trudy:

nou , ik heb er wel oren naar....mijn dochter en schoonzoon weer om de hoek!We zijn er helemaal klaar voor,met tranen en al!!!!

• 22 Augustus 2008 - 16:17

Kees En Alie :

We maakten ons al een beetje zorgen dat jullie vakantie verlengd zou "moeten" worden. We zijn blij dat we jullie weer in de armen kunnen sluiten. Tot zondag.

• 22 Augustus 2008 - 18:17

Annette:

Goede reis!!!!!!!

• 22 Augustus 2008 - 21:21

Nico:

Nou,dan surf ik nu maar naar Bol.com voor een goed boek.
    Wees voorzichtig met die kleine vliegmaatschappijen.Hier is een goede tip voor jullie om het allemaal iets veiliger te maken:zodra het vliegtuig opstijgt begin dan met beide armen te wapperen om zo extra stuwkracht aan het vliegtuig te geven.Vergeet al die mensen maar die jullie gek aankijken,want zij hebben deze tip ook gekregen,maar voelen zich alleen maar bezwaard!
    Je leest wel eens zo'n bericht dat er bij een grote ramp slechts 2 mensen goed vanaf zijn gekomen:dat zijn JULLIE !
    Uiteraard vereist dit nagenoeg bovenmenselijke krachten en daarom (alleen voor jullie) de volgende tip.Net als bij een duo-sprong bij het parachute springen kun je bij elkaar op schoot gaan zitten,gordel vastmaken en dan moet de bovenste wapperen.Let op:de BOVENSTE...Maakt de onderste deze beweging dan slaat diegene de bovenste herhaaldelijk om de oren.
    Deze tip is,zoals gezegd alleen voor jullie,dus mocht een stewardess vragen waar jullie in godsnaam mee bezig zijn dan moet je hard zijn en haar maar gewoon zeggen zich met haar eigen zaken te bemoeien,want jullie hebben gewoon betaald voor de vlucht en kunnen dus doen wat je wilt!Na een uurtje in deze positie zul je merken dat de krachten weg beginnen te vloeien en is het raadzaam van positie te wisselen.Het zal de mede-passagiers nu op gaan vallen dat er een bezweet persoon van positie gaat veranderen met een nog fris iemand en men zal gaan denken.......Laat ze maar denken,want jij weet....JIJ zult veilig overkomen!
    Het geluk laat jullie niet in de steek,las ik,want tijdens een overstap-periode kun je je mooi weer even opfrissen en krachten opdoen,want eenmaal geland hoeven jullie ook even niet meer te wapperen.Ja,ik hoor jullie zeggen:da's logisch.....Maar als je eenmaal in het ritme zit is het moeilijk om te stoppen,hoor!Tijdens het nuttigen van een colaatje zul er vanzelf aan herinnert worden dat je allang had mogen stoppen met wapperen,trouwens.Dus pak je rust zogauw de gelegenheid daar is.
    Bij de meer betrouwbare maatschappijen wordt niet bezuinigd op onderhoud,dus daar hoef je niet meer te wapperen...kijk maar eens om je heen....er wappert NIEMAND !!!!
    Dus doe het nu maar niet,want je staat voor joker.
    Uiteraard heb ik nog wel een tip,maar die staat in het volgende stukje(ik ga wat drinken).

• 22 Augustus 2008 - 22:00

Nico:

Bij de grote maatschappijen bezuinigt men,zoals gezegd,niet op onderhoud.Maar ook zij zullen ergens op moeten verdienen en daarom vliegen zij met weinig brandstof,want extra brandstof=extra gewicht=hoger verbruik en zo wordt een goedkoop ticket dus onmogelijk.Eigenlijk zou je dus aan de hand van je ticket-prijs in kunnen schatten hoeveel brandstof er aan boord is.(wat heb JIJ betaald?)
    Maar ik wil jullie natuurlijk graag heelhuids terug zien komen,dus hier is weer een tip en voor deze geldt:mondje dicht...
    Een modern vliegtuig vliegt op kerosine,maar net zo makkelijk op alcohol....kerosine is goedkoper en dat gooien ze dus in de vleugels en het goeie spul bewaren ze in de koeling!
    Neem bij je handbagage een jerry-can mee en plaats deze in het vak boven jullie zitplaatsen.Als Cyril een cola besteld vraag dan om extra rietjes.Esther bestelt grote glazen met alcoholische drank,maar niet opdrinken!!Halverwege de vlucht heb je dan genoeg rietjes verzamelt en deze koppel je aan elkaar.Het uiteinde stop je in de jerry-can boven je(niemand laten zien,anders gaat de maatschappij de drankjes voortaan berekenen!).Esther neemt het nu over en drinkt in één teug een glas met alcohol in haar mond,waarna deze met grote kracht in het rietje wordt geblazen.Je zult begrijpen dat de jerry-can gevult gaat worden met alcohol.
    Om geen argwaan te wekken onder het bedienend personeel is het van cruciaal belang dat Esther zich gedraagt als zijnde onder invloed van het hemelse vocht.Ik weet dat zij deze taak op zich zal kunnen nemen!
    Nu heb je natuurlijk wel een volle jerry-can met eerste-klas brandstof,maar wat doe je daarmee.....Lang leve het internet denk ik dan maar,want daar heb ik op kunnen vinden waar de leiding loopt waar je de inhoud van de jerry-can in moet legen!Op het moment dat ik dit schrijf weet ik dat jullie nog lang niet halverwege zijn dus kan ik mij wel een korte pauze veroorloven.......tot zo!

• 22 Augustus 2008 - 22:30

Nico Weer:

Internet is gewoon een wonder en ik ben blij jullie te kunnen vertellen dat ik alle benodigde informatie heb kunnen bemachtigen!
    Even visualiseren:Cyril heeft een blaas als een ballon van al die cola en Esther zwalkt door de gangpaden...alcohol is er genoeg en halverwege de reis moet alles in gereedheid zijn om actie te kunnen ondernemen..........
    OK,de brandstofleiding loopt onder de vloer,blauw van kleur!Onthoud dat,want die rode is van de airco.Je zult een mes nodig hebben om de schroeven van de bodemplaat los te draaien en daar komt het toneelspel van een beschonken Esther goed van pas.(De ware reden waarom je geen schroevendraaier aan boord mee mag nemen is niet dat het als steekwapen gebruikt zou kunnen worden,maar dat 'men' gewoon bang is dat iedereen van deze handigheidjes gebruik gaat maken).
    Dus Esther gaat nu op haar plaats zitten en vraagt om een stevige maaltijd.En die zullen ze haar echt niet weigeren,al is het nog lang geen tijd voor een warm maal!Bestel bij voorkeur een biefstuk,want daarbij krijg je een mes!Daarmee kun je dus de schroeven losdraaien en de blauwe leiding in geval van nood doorsnijden om vervolgens de motoren van brandstof te voorzien.Wacht natuurlijk wel tot de nood aan de man komt met doorsnijden en vergeet niet:blauw!
    Je wilt niet weten wat er gebeurt als je alcohol in de rode(airco)leiding spuit...Die lucht komt namelijk ook in de cockpit en de piloten zijn niet gewend aan dat spul.Mocht de intercom een smoes doorgeven dat het vliegtuig last heeft van turbulentie of air-pockets of zo,dan heb je waarschijnlijk de verkeerde leiding te pakken gehad en is het raadzaam al je handelingen ongedaan te maken.
    Ik hoop dat jullie je met een paar kleine handigheidjes veiliger zullen voelen en de terugreis gerustgesteld zullen aanvaarden.

Tot gauw !!

• 23 Augustus 2008 - 06:44

Diana:

Wat Nico dus eigenlijk wil zeggen :EEN GOEDE REIS EN WEL THUIS!!
    Maar ach,nu hebben jullie wat te lezen tijdens de tussenstop!

• 23 Augustus 2008 - 08:10

Ayse:

Goede reis!!

Mocht je nog een keertje langs willen komen in de winkel, de koffie staat altijd voor je klaar!

Groetjes