We verlaten Indonesie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cyril - WaarBenJij.nu We verlaten Indonesie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cyril - WaarBenJij.nu

We verlaten Indonesie

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

02 Juli 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanochtend vroeg was het dan tijd om afscheid te nemen. Vreemd om na twee weken in deze omgeving weer afscheid te nemen van Trudy en Frits. Voor hun ook een spannende ervaring om de komende week alleen in Lombok door te brengen.

We werden opgehaald door de vriendelijke Arie van Oad die ons in een 2 uur durende reis naar de luchthaven duidelijk maakte dat we nog geen volleerde inkopers zijn. Onze inkoopprijs voor de waskommen is goed, de prijs voor de maskers te hoog en hij wilde ons graag begeleiden voor al die andere ideeen die we hebben. Het mooiste van alles is dat het ook nog betaalbare gedachten zijn als zijn prijzen kloppen. Misschien dat we hem toch maar in dienst moeten nemen als lokale inkoper, dan drukt de extra kosten van 2 vliegtickets en verblijf toch behoorlijk. Aangezien ze hier 200 euro in de maand verdienen kan die heeeeeeeel lang onderhandelen om tot de beste prijs te komen. Tevens nog wat tips over wat waar te kopen en hoe we kwalitatief teak kunnen kopen, afin het was een amusante rit.

Op de luchthaven snel door de douane en in het vliegtuig. Je zou denken geen vermaak aan boord tijdens zon korte vlucht, maar dat bleek toch niet waar. Voor ons zat een Nederlands stel waarbij de man met de masseuse er vandoor was gegaan. De sfeer was prima te snijden. Nog even dacht ik het gesprek niet meer te kunnen volgen bij het opstijgen, maar dit ging op een dergelijk niveau door dat het hele vliegtuig de halve vlucht kon meegenieten. Alle sexuele details passeerden de revue maar halverwege staakte het gesprek en we vermoeden dat de relatie over is. We zullen het wel nooit weten.

Inmiddels staan we weer gratis te internetten op Kuala Lumpur airport en zullen we over een paar uur de vlucht naar Auckland beginnen. Het is daar nu ongeveer 10 graden en aangeizen de truien en winterjas nog thuis liggen gaan we die eerst maar eens kopen. Ik hoop dat ze in het vliegtuig de thermostaat alvast op diepvries zetten dan kunnen we vast wennen.

• 02 Juli 2008 - 18:44

Nico:

Oeps......onze nieuwe buurvrouw is masseuse....wil iedereen dit a.u.b. verzwijgen voor mijn lieve vrouwtje!!! Alvast bedankt(zal wel een flesje wijn kosten??)

• 02 Juli 2008 - 19:01

Nico:

Ik begrijp dat het contact met Trudy en Frits nu is verbroken en zij dit dus ook niet meer kunnen lezen.......Nou,jullie zullen wel blij zijn dat jullie eindelijk weer lekker alleen zijn!Neem van mij aan dat ik dat best kan begrijpen,hoor,want wat kan dat mens zeuren,hè?
    Gelukkig kunnen jullie nog "even" bijkomen tijdens de volgende stop,waar je voor een redelijke prijs schapen aan kan schaffen!De wol kun je vast wel gebruiken en de rest van het schaap kun je zo in een container douwen en verschepen(vergeet de luchtgaatjes niet!).Ik zou er niet meer dan een dozijn meenemen,anders moet je echt een grotere schuur!
    O ja,...tis hier 30 graden....gewoon ter info,hoor!
    Veel plezier en schrijf gauw weer wat nieuws!!

• 02 Juli 2008 - 20:51

Diana:

ohoh....onze nieuwe buurman is een chippendale......ssst,niet tegen m'n man zeggen hoor!!!!In ruil zorg ik voor kaartjes voor de nieuwste show!