Kiwi in de sneeuw - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Cyril - WaarBenJij.nu Kiwi in de sneeuw - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Cyril - WaarBenJij.nu

Kiwi in de sneeuw

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

10 Juli 2008 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Het is hier zalig weer. De zon schijnt volop aan de strak blauwe lucht. Dit houdt dan wel in dat het snachts koud wordt; zo koud is het hier in jaren niet meer geweest. We hebben onze ramen van de auto zelfs bevroren door de nachtvorst en aangezien ze die in dit deel nog niet gewend zijn is er nergens een ijskrabber te koop.

Tot vandaag hadden we nog geen sneeuw gezien, maar daar is gelukkig verandering in gekomen. Eergisteren hebben we onze tijd besteed met wat wandelingen naar de landplaats van mr Cook en hebben we met onze voeten in het strand gestaan. Er zitten daar thermale bronnen die zo heet zijn dat je voeten verbranden. Om met onze schep een eigen bad te graven ging ons net te ver, het overige water waar je doorheen moet om bij de poel te komen is zo stervens koud dat op de parkeerplaats onze voeten compleet verdoofd waren.

Gisteren hebben onze tijd maar eens besteed aan de kiwi. Dit is een drievoudig woord hier, de bevolking noemen ze kiwi's maar die hadden we al volop gezien, ze hebben de vrucht kiwi maar die groeit met name in de zomer (nu even niet). Gelukkig vonden we nog 1 verdwaalde kiwi hangend in de boomgaard. In de Kiwishop maar als souvenir twee handige kiwi-lepeltjes gekocht om ze leeg te eten. Hierna nog eens bij de Kiwifarm geweest en eindelijk ook het beest in het echt gezien. Een vreemdsoortige vogel met een lange snavel die in het donker leeft. Om een goede daad te doen een knuffelkiwi gekocht om weer een beest te redden dat met uitsterven bedreigd wordt.

Vandaag hebben we de thermale route gereden via Taupo en Wai-topo thermalwonderland. Door het gooien van wat zeep in een krater begint de geiser 20 mtr hoog te spuiten. Een mooi gezicht, maar we hebben het vooral koud. Ik ben dan ook heel blij met mijn winterjas, handschoenen en muts. We lopen nog een wandeling door het thermale landschap met diverse poelen water en kokende modder voordat we naar Mt Doom van LOTR afreizen. De dure excursie slaan we over en maken onze eigen tocht naar de diverse filmlocaties. Het is een fantastisch uitzicht vanaf ons hotel (het hoogste hotel in NZ) en we kijken zo op de berg uit de film met het Mordorlandschap eronder. Het is net een film..... maar dan echt.

Morgen gaan we ons grote avontuur aan, we gaan skien op de bergen hier. Het skiseizoen is net geopend, de pistes zijn goed, morgen valt er nieuwe sneeuw.... heerlijk zon zomervakantie.

• 10 Juli 2008 - 16:34

Nico:

FOTOOOOOOOOOOOOOOOOO'S !!!!!!!!!!!

• 10 Juli 2008 - 16:47

Nico:

Tongariro national park...daar zitten jullie toch in de buurt??
    Daar staat een fantastische vulkaan,dus verman je en maak een paar mooie foto's!

• 11 Juli 2008 - 05:01

Cyril:

Gelukkig hebben we de foto's gisteren al gemaakt, dus maakt u zich vooral geen zorgen, en plaatst u allen leuk commentaar!!

Vandaag was het enorm regenachtig, mistig en hadden we de berg niet eens kunnen vinden als we er al een ring in hadden willen gooien, nee wij houden het gewoon bij skien tussen japanners die echt niet kunnen skien (of op je kont liggen is daar een belangrijk onderdeel bij).

• 11 Juli 2008 - 10:36

Annette:

hoi sneeuwaanbidders de zonaanbidders zijn weer in de herfstachtige steeg gespot hoor, met half bali bij zich. Mooie ring hebben jullie gemaakt Esther. Die knuffelkiwi lijkt me wel wat. Geen idee hoe zo'n beest eruit ziet. Nou gauw verder genieten zou ik zeggen.