Eindelijk dan toch regen.... - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Cyril - WaarBenJij.nu Eindelijk dan toch regen.... - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Cyril - WaarBenJij.nu

Eindelijk dan toch regen....

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

27 Juli 2008 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Gelukkig weten we dat we morgenavond weer in de zon zitten, dus het spreekwoord gaat zeker uitkomen, maar vandaag is de eerste dag van de vakantie dat het regent. Er worden al dagen zware stormen voorspeld voor het noordereiland, maar nu heeft de regen ons na vier weken dan ook gevonden.

Het feit dat er een antartische wind deze kant op stormt maakt ook dat er hoge golven zijn en onze toch om walvissen te kijken zal vandaag dan ook geen doorgang vinden, de schepen blijven aan wal. We zijn hier echter speciaal gekomen om walvissen te zien, en die zullen we dan ook zien ook. We hebben dus een vliegtuig gehuurd en zullen vanmiddag de walvis van boven bekijken, misschien nog wel beter want dan zie je ze tenminste helemaal.

Gisteren zijn we van Christchurch naar kaikoura gereden. Lopen we al dagen allerlei D-tours te maken om zeehonden, penguins en zeeleeuwen te zien en terwijl we op de snelweg (tweebaansweg) rijden spot ik tussen de rotsen in zee een zeeleeuw. Ik keer op de weg en we bekijken hem van dichtbij, het blijken er 3. Tevreden met dit resultaat rijden we door en we zien er nog vele op de rotsen, sterker nog ze zitten gewoon in de berm van de snelweg te luieren. je hoeft er de auto niet eens voor uit.

In de middag maken we een wandeling op de punt van kaikoura. Het is hoogtij en we besluiten de hoogtij-route te nemen, maar onderweg besluiten we toch de laagtij route te nemen. Gezien de hoge golfslag en het verder opkomend tij blijkt dit toch niet helemaal een goed initiatief, tijd om terug te keren. Op de hele route ook geen beest gezien, die blijken allemaal precies naast onze auto te luieren bij de parkeerplaats. Een leuk gezicht al die tientallen zeehonden zo in de bosjes aan het slapen. De waarschuwingsborden dat ze kunnen bijten zullen er wel niet voor niets staan, dus we beslluiten maar afstand te houden.

Onze zelfgeboekte Adaralodge is helemaal top. Een mega prive huisje voor 6 personen en als klap op de vuurpijl een hottub. Heerlijk met uizicht op de bergen (als het licht was geweest), bubbels en deze is al op temperatuur. We kunnen het dan ook niet laten om hier weer eens heerlijk van te genieten. Dat wordt straks weer genieten thuis als we in onze eigen tobbe kunnen.

Er staan ook weer veel nieuwe foto's onder het mapje zuider eiland....

• 27 Juli 2008 - 07:22

Cyril:

En we hadden geluk. Vanuit ons vliegtuigje hebben we in 30 minuten maar liefst 3 spermwhales weten te spotten. Helaas geen staartmoment als ze onder gaan, maar wel een fantastisch gezicht om ze te zien zwemmen deze 10 meter grote objecten.

Inmiddels zijn we weer terug in christchurch en zullen we morgen vanaf hier vliegen naar Maleisie.

• 27 Juli 2008 - 08:48

Armand:

Toch maar even "spermwhale" gegoogled want ik heb toch direct een ander beeld bij die vissen. Je zou ze voorbij varen en ze "schieten" in je oog!! onk onk. Want een waanzinnige foto's staan er inmiddels online. Misschien in de toekomst ook maar eens die kant op gaan met mijn meiden.