Terug in het paradijs - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cyril - WaarBenJij.nu Terug in het paradijs - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cyril - WaarBenJij.nu

Terug in het paradijs

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

29 Juli 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanuit de kou van Nieuw Zeeland zijn we in een lange en vermoeiende vlucht naar Kuala Lumpur gevlogen. Nadeel van vliegen overdag is dat je niet slaapt en dus heb ik mijn achterstand in de filmscene weer bijgewerkt met eenstuk of 6 films.

In Kuala Lumpur zouden we de volgende dag doorvliegen met Airasia, die vliegen vanaf een andere luchthaven dus hadden we bedacht dat het handig zou zijn als we in het centrum zouden slapen. Uiteindelijk bleken de luchthavens slechts enkele kilometers van elkaar te liggen en hebben we nu dus voor niets 150 km afgelegd.

Ons hotel in Kuala Lumpur hadden we op prijs uitgezocht en tja goedkoop blijkt duurkoop. De buitenkant een mooi stationsgebouw, maar van binnen waren ze vergeten er wat aan te doen. Onze muffe kamer zonder ramen waarbij de douche ook geen water gaf leek dan ook een drama, maar we hebben prima geslapen, gelukkig was het maar voor 1 nacht.

In de vroege morgen zijn we naar de lowcostterminal gegaan en zijn we naar Langkawi gegaan (vlakbij Thailand). Hier zitten we in een fantastisch resort www.bontonresort.com waar luxe en paradijsgevoelens direct naar boven komen. Het hotel bestaat uit 8 authentieke paalwoningen (antiek) uit maleisie die allemaal een uniek karakter hebben. Het personeel is supervriendelijk en doet alles om het naar je zin te maken. Aan de rand van het zwembad komen ze vragen wat je verder nog wil gaan doen, brengen de hele middag door gratis water, fruithapjes en snacks en ze regelen gratis vervoer naar het dorp. Van de horecaomzet hoeven ze het zeker niet te hebben....

Het internet is gratis (in de wijnkelder met duizenden flessen wijn), we hebben ons eigen honden en kattenopvang in het hotel dus als je je verveelt mag je er zo een pakken om uit te laten. Onze kamer zit echter niet in dit deel van het hotel, maar in het nieuw te openen Temple Tree. Wij vermoeden dat wij de eerste gasten van deze accomodatie zijn en er wordt om ons heen nog hard gebouwd (waardoor wij een superdeal hebben). Het uizicht is helemaal fantastisch vanuit ons appartement met eetkamer, bagagekamer, badkamer met separate buitenbadkamer, slaapkamer, complete living, hal en een echt enorme veranda van 20 bij 3 meter. Het geheel in chinese stijl uitgevoerd. Omdat we de eerste zijn kan er ook wat mis gaan dus binnen vijf minuten hadden we een gratis lunch verdient omdat het toilet (zonder ons toedoen) water lekte. Kijken wat we morgen als klacht kunnen vinden.

De komende negen dagen zitten we in dit fantastische oord waar we heerlijk weinig gaan doen en vooral gaan genieten van de service en gastvrijheid. In ieder geval iets waar heeeeel veel hotels nog een voorbeeld aan kunnen nemen.

• 29 Juli 2008 - 11:59

Trudy:

nou hupsakee, maar weer verder met genieten dus..er komt geen eind aan.en wat een geweldige plaats om een internet cafe te maken. mijn natte droom...een pc in een wijnkelder.het ultieme genot.benieuwd wat voor mails ik nu ga krijgen...

• 29 Juli 2008 - 17:05

Nico:

Sorry,even een paar dagen niet gereageerd,maar ik ben weer helemaal bij.Wel leuk,hoor,dat mooie weer en aangename kamers,walvissen en penquin's,maar over niet al te lange tijd worden jullie wel terug verwacht!
    Aan die reactie van die natte droom van mijn zus kan ik het volgende toevoegen......
    Ik ben al zo bezig met ons nieuwe stulpje dat ik al gedroomd heb dat ik aan het behangen was met Pamela Anderson.Helaas:de volgende ochtend werd ik wakker:Pamela verdwenen en mijn handen vol behangplaksel......
    Nou,de groeten en welterusten!

• 29 Juli 2008 - 21:48

Ness En Gerhard:

Hi reizigers

Aan de hoeveelheid reactie's van ons is het niet te merken. Maar wij volgen jullie trouw en met plezier!Dat jullie trouwens elke keer tijd hebben om die verhalen te plaatsen. Ondertussen zijn wij verhuisd en gaan overmorgen zelf op vakantie. Na de vakantie spreken wij elkaar wel weer. Geniet er nog van.

• 29 Juli 2008 - 23:59

Diana:

Hey luitjes,
    Ben net terug van een moeizame bevalling,dus wat doe je dan met de adrenaline in je lijf;...juist,jullie verhalen bijlezen en ff wat bijkletsen.
    Wat een prachtig land is N.-Z.,en wat doen jullie ontzettend mooie excursies!Geweldig!Wij mogen nog een week werken{hoewel het daar geen weer voor is},en dan gaan we de Ardennen beklimmen!Maar tot die tijd volgen wij jullie verhalen op de voet hoor,dus blijf vooral veel schrijven en foto's maken.Het is nu 02.00uur,mooie tijd om naar bed te gaan.Welterusten en tot gauw!Gr. van mij

• 31 Juli 2008 - 12:40

Cyril En Esther:

Het is leuk om te lezen, maar om al die natte dromen van alle familieleden nu aan het wereldwijdeweb toe te vertrouwen???