Genieten maar..... - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Cyril - WaarBenJij.nu Genieten maar..... - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Cyril - WaarBenJij.nu

Genieten maar.....

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

21 April 2008 | Sri Lanka, Kandy

We doen werkelijk niets anders dan genieten. Ondanks het feit dat we werkelijk nog geen 5 minuten meer dan 100 meter van elkaar vandaan zijn geweest nog geen knallende ruzie gehad. Wie weet overleven we deze ultieme relatietest.... nieuw zeeland wordt het ultieme, dan moeten we ook nog samen de kaart lezen.

|Nee alle gekheid op een stokje het is werkelijk fantastisch, we vergeten dat er nog een wereld buiten deze vakantie is, nieuws (lokaal of wereld) volgen we niet dus het enige waar we ons druk over maken is waar de pinautomaat is, hoe lang die geld blijft geven en waar we vanavond nou weer eens moeten eten.

De hele vakantie hebben we nog geen last gehad van het eten. Maar nu in Sri Lanka begint het ons toch op te spelen. De darmen trekken het nog wel, maar onze mond lijkt regelmatig in brand te staan. De pepers hebben ze vermomd als sperzieboon en dat komt je soms duur te staan en je ontdekt het pas te laat. Blussen met water en rijst is dan de enige optie.

De manier van reizen bevalt ons ook zeer goed. In Sri lanka hebben we een auto met prive chauffeur waarmee het prima klikt. Dit is echt een ideale manier van reizen. Je stopt wanneer je wil stoppen voor de foto, als je wat anders wil dan het programma doe je dat, als je klaar bent kan je direct weg, als je later wil opstaan kan dat en je krijgt alle informatie over het land onderweg. Vandaag zijn we bijvoorbeeld bij een fruitstalletje gestopt om bananen te kopen. In de stal hadden ze maar liefst zes soorten, dus we hebben er 2 geprobeerd en ja hoor ze smaken allemaal naar banaan. Het is werkelijk een fruitoase en we komen gezonder terug dan ooit. Na 4 maand water drinken en elke dag papaya, ananas, banaan en soms meloen zal ik wel megagezond terug komen.

Naast die fruitoase ook een weldaad aan dieren. De leguanen, apen en vleermuizen zijn zo gewoon dat je al niet meer stopt. Onderweg naar Kandy stond er nog wel ineens een wilde olifant op de weg, werkelijk fantastisch om door het leefgebied van deze beesten te rijden. Ze zijn overigens gevaarlijk want elk jaar gaan er wel een paar mensen dood door een aanval van een beest. Nog een arend en wat papagaai-achtigen zien vliegen en dat maakt het feest wel weer compleet.

We gaan zo nog even een tempel bezoeken met de tand van Boedha (heiligste plaats van het land) en dan zullen we proberen nog even wat te typen over wat allemaal hebben gedaan.

• 21 April 2008 - 14:17

Nico Diana+kids:

hey globetrotters,
    Ook wij zaten gisteren met Mark , Alethea en oma aan een weelderige exotische dis,{van de chinees}met pittige sperciebonen,maar deze smaakten gewoon naar bonen!Ondertussen begint het hier toch echt lente te worden,en halen we vandaag zelfs de 18graden!Dus heerlijk koffieleuten in de tuin.Nog een nieuwtje uit nederland;PSV is dan toch eindelijk landskampioen geworden!Oh ja,en gerard joling heeft een nieuwe liefde!Jullie zien wel,echt veel spectaculair nieuws hebben jullie niet gemist.Geniet ook van dit land maar weer,eet smakelijk,en tot de volgende keer!

• 23 April 2008 - 20:53

Nico:

Hoi "andere eind van de wereld",
    Diana was nog vergeten te vertellen dat ze na het nuttigen van enige alcoholische versnaperingen de hele nacht heeft liggen snurken....misschien hebben jullie het nog wel meegekregen..!
    Oeps...daar is ze......veel plezier en wij blijven op de hoogte......laterrrrr.