De koning is dood - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu De koning is dood - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu

De koning is dood

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

24 Juni 2008 | Indonesië, Batavia

In ons hotel liggen de gebruikelijke excursiefolders, maar eentje springt er ditmaal wel erg in het oog. Het bijwonen van een crematie is hier mogelijk. Dit gebeurd alleen op speciale dagen, maar moet een hoogtepunt van je vakantie vormen.

Terwijl we nog overwegen of het ook daadwerkelijk het geld waar zou kunnen zijn, brengen we een bezoek aan Ubud. Dit dorp blijkt totaal veranderd ten opzichte van ons vorige bezoek. De koning, die toen ook al dood moest zijn is, is drie maand geleden overleden en zijn neef 2 maand gelden. Beiden zullen ze gecremeerd worden eind juni. In het hele dorp wordt druk met bamboe gebouwd. Compete crematietorens die door honderden mensen naar de crematieplaats gedragen zullen worden worden gebouwd en rijkelijk gedocoreerd. Het paleis is druk en bekleed met vele versieringen. Dat is wel een groot verschil met ons vorige bezoek. Met een beetje geluk pakken we de crematie ook nog mee....


  • 24 Juni 2008 - 04:05

    Cyril:

    en er staan nieuwe foto's op de site onder het mapje bali

  • 24 Juni 2008 - 09:46

    Nouk:

    Kijken jullie even bij berichtje maak de schuur.... daar heb ik een lange krabbel geplaatst!

  • 27 Juni 2008 - 12:03

    Trudy:

    Ivm ziekte van de redactie, nu een verslag ter plaatse;Gisteren zijn wij verhuisd naar ons 2 de hotel. een hele happening.We werder verwelkomd met een lekkere cocktail en apen, heel spannend, Mooie huisjes, tegenover elkaar incl klamboe.Oook heel spannend.Het hotel ligt in een prachtige tropische tuin , vol vijvers en een heerlijk zwembad, tegen de bergwand aan. Vandaag zijn Esther en Cyril allebei hartstikke ziek opgestaan. Aan alle kanten kwam het kostbaar vergaarde eten er weer uit, mega zonde!!!Maar goed, mama Trudy haalde medicijn en hopelijk gaat dat helpen.Vandaag dus een verplichte rustdag.Vanmiddag dacht Cyril even gestrekt te gaan op het rustbed bij ons huisje en Esy\ther lag al op apegapen voor haar huisje. Ik zag de apen van de berg afdalen in groooooooooooooooooote getalen , staart omhoog, duidelijk vol goede bedoelingen.Alleen de verkeerde kant op, namelijk richting hotel.
    Ik snel Esther roepen; ze komen..........!!!En terug naar mn eigen huisje, gelijk on the way een mega mannetjes aap gespot,op weg naar mijn huisje.en naar Cyril dus....Toen ik aankwam bij het huis was de aap er inmiddels ook.Ik zeg nog tegen Cyril; ik zou mn ogen open doen, want er staat een aap naar je te kijken , Kijkt ie gelijk naar mij, fout dus.Aan de andere kant stond echt een enorme aap aan zn bed, ik heb nog nooit iemand zo snel op zien staan, ziek en al, ...wij met de paraplu in de aanval, aap met zn bek open , vol tanden,..nee hij stond niet met zn bek vol tanden, maar wilde ons aanvallen, duidelijk. Wij schreeuwen, ga weg, maar t mocht niet baten.Hij was duidelijk van plan te kijken wat wij te eten hadden vandaag. niets dus ,maar dat wilde hij niet geloven, dus wij naar binnen , met zn 3en de aap buiten op t terras.Dapper he?Voor de schrik maar even een massage laten doen,heerlijk!!!Nu gaan we eten met zn 2en, maar het blijkt dat de eerste de beste pinautomaat een half uur rijden weg is,Dus dat wordt honger lijden. Nee hoor we gaan gewoon eten in t hotel , en tomorrow is voor tomorrow.plan plan oftewel langzaam aan.O ja ik heb nog meer nieuws ..even nieuw bericht maken


  • 27 Juni 2008 - 12:12

    Trudy Weer:

    Gisteren voordat we Sanur verlieten hebben we nog een slag geslagen...We hebben even 16 hardstenen wasbakken gekocht!!!!!!!!!!!Hartstikke mooi, na een bloedstollende onderhandeling van een uur , kwamen we eruit met de verkoopster,gelijk laten verschepen ,en over 6 weken arriveert onze handel in de haven van Rotterdam, Ook heel handig , omdat onze overtallige kleding dan gelijk mee terug kon.Schept weer ruimte in de koffer, maar is ook alweer aangevuld.!!
    Dus mensen die net een huis gekocht hebben of behoefte om zich eens heerlijk te wassen...wij hebben De oplossing voor U!!!Schrijf alvast in, want OP IS OP!!!!!oja en reacties op de weblog kosten niets hoor, meld het maar als jullie nog ergens behoefte aan hebben, Alles is hier voorhanden, u vraagt , wij verschepen!!!!Placemats, satestokjes,wierook,kanoos,tassen ,lappenetc etc etc........Reageer reageer...Groetjes vanuit een warm ,maar heerlijk BALI.selamat malam,xxxxxxxxxxFrits en Trudy

  • 28 Juni 2008 - 22:51

    Groothuisbezitter:

    Bij deze mijn reactie op de oproep om te reageren!Ik geloof dat het de bedoeling is dat ik zoveel mogelijk wasbakken van U af ga nemen...nu wil het toeval dat het enigste dat in ons nieuwe onderkomen 100% in orde is juist diezelfde wasbakken zijn,mijn raad aan U is dan ook om weer lekker te gaan onderhandelen of de verkoper deze weer terug wil nemen.Waar wij wel behoefte aan hebben is goedkope(lees:gratis)arbeidskracht.
    Misschien kunt U een dozijn werkmannetjes verschepen of als dit niet mogelijk mocht zijn dan MAAKT U ZICHZELF ALS DE DONDER OP DE TERUGWEG EN MELDT U ZICH A.S.A.P. BIJ OPDRACHTGEVER OM ALDAAR AAN UW VERPLICHTINGEN TE VOLDOEN!!!
    Aangezien ik verwacht om tijdens de te verrichten werkzaamheden toch wel problemen met lage rugspieren te krijgen is het misschien wel een idee om een balinese schone te importeren die de kunst van het inheemse masseren begrijpt,om mij te verlossen van helse pijnen en de geneugten van het leven weer te doen herbeleven.Met een beetje gezond onderhandelen verwacht ik dan ook niet anders dan dat dit geregeld zal worden en bij deze sla ik mijn tentje dan ook al op in de rotterdamse haven,alwaar U uw kostbare wasbakjes zal moeten versjouwen en ik dus op handen zal worden gedragen door die balinese schone,waarvan ik de exacte maten nog zal doorgeven.
    Tevens stel ik mij de volgende vraag en wie het antwoord weet mag het zeggen:Waarom verkopen die balinezen wasbakken voor een habbekrats en wassen zij zichzelf in een beek ???
    Uiteraard krijgen jullie de groetjes uit nederland en ga ik nu mijn roes uitslapen,want het was weer een gezellig avondje!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cyril

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 160675

Voorgaande reizen:

10 Maart 2019 - 10 Maart 2019

Japan, Filipijnen, Beijing en Noord Korea

16 September 2018 - 14 Oktober 2018

Nepal en Abu Dhabi

12 Januari 2018 - 08 Februari 2018

Antarctica

03 September 2017 - 11 September 2017

Koningssteden Marokko

07 Juni 2017 - 30 Mei 2017

Korte Zijderoute

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Bali

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Costa Rica

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Dominicaanse republiek

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Kenia

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Brunei, Maleisisch Borneo

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Mexico, Guatamala, Honduras, Belize (Maya route)

15 Januari 2016 - 03 Februari 2016

Uganda

08 Januari 2015 - 11 Februari 2015

Patagonie en Paaseiland

11 Juli 2014 - 23 Juli 2014

IJsland 2014

20 Juni 2013 - 19 Juli 2013

Mongolie en Beijing

03 September 2012 - 07 Oktober 2012

Zuidelijk Afrika

11 November 2011 - 08 Januari 2012

Ecuador, Peru en Bolivia

27 Maart 2008 - 01 Augustus 2008

Wereldreis 2008

22 November 2001 - 22 November 2001

Thailand

Landen bezocht: