Esther wordt versierd - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu Esther wordt versierd - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu

Esther wordt versierd

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

14 Augustus 2008 | Indonesië, Sanur

Na een aantal heerlijke ontspannen dagen met heerlijk eten en massages in Ubud is het tijd om dit oord weer te verlaten, maar niet voordat we een afscheidslunch genieten bij Delicat. Het toeval wil dat op het voorliggende voetbalveld een vliegerwedstrijd gaande is. Alle kinderen van het hele dorp doen mee met hun zelfgemaakte creaties, en het moet gezegd, het zijn hoogstaande vliegers.

Vanuit Ubud nemen we een taxi naar Tuban waar we uitkomen in hotel Rama Beach. Dit blijkt het hotel waar ik tien jaar geleden ook al eens geweest was, maar het is gelukkig sterk gemoderniseerd. Direct maar in de stralende zon en hetgeen tien jaar geleden is gebeurd, nu ook weer, verbrand!!! En dat na vijf maanden!

Tuban is de zuidwijk van Kuta daar waar het nog heerlijk rustig is, maar waar je met een taxi voor 50 cent wel in het drukke, stinkende, toeterende en vol met dronken australiers Kuta bent. Daar worden de nepmerken aangeboden tegen prijzen van de echte merken, het copyright betekende hier zeker het recht om te kopieren. Kopen is dan ook echt een vrouwending, voor mannen is hier weinig te vinden. Esther kan het niet laten en is van mening dat ze nog een paar kledingstukken nodig heeft.

Vandaag hebben we Kuta achter ons gelaten en zijn met de taxi naar Sanur gereden. Hier verblijven we in BaliBergvilla. Het heeft wel iets weg van een soort knus nederlands gevoel dat niet helemaal bij ons past maar het verblijf is dikke prima. We besluiten eerst maar eens te kijken hoever we van ons vorige hotel Perneda View af zitten. Dat blijkt nog een stevige wandeling. Aangekomen bij het hotel worden we direct herkend door de masseuse die zelfs nog weet te vertellen, na acht weken, dat we hier waren met Trudy en Frits en dat we een massage hadden toegezegd maar nooit hadden afgenomen. Om niet het hele eind terug te hoeven lopen besluiten we een fiets te huren en weer terug te fietsen. Toch even wennen op een fiets in dit land en zeker als je eigen fiets al jaren ongebruikt in de schuur staat. We bezoeken ook nog even snel de transporteur van onze wasbakken, we hebben alle vertrouwen dat ze op zeer korte termijn gaan aankomen.

We liggen nog even aan de rand van ons zwembad waarna we gaan douchen. We hebben een binnenbad/douche en een buitendouche. Dat wordt dus buitendouchen. Op het moment dat Esther naakt de tuin betreed wordt er naar haar gefloten (logisch). Snel naar binnen want welke buurman fluit er nu??? Het blijkt echter een vogel die Esther aan het versieren is.

• 14 Augustus 2008 - 17:55

Armand:

Direct een vogelverschrikker plaatsen. Heb nog wel een paar foto's waar je het hoofd goed van kunt gebruiken. onk onk.

• 15 Augustus 2008 - 11:47

Cyril:

En ook vandaag werd er weer gefloten, maar ditmaal stond er echt een dame de achterliggende tempel schoon te maken.

Ook weer wat nieuwe foto's in het mapje Sanur 2.