Selamat Beterschap - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu Selamat Beterschap - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu

Selamat Beterschap

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

28 Juni 2008 | Indonesië, Batavia

Zoals jullie hebben kunnen lezen, hebben we een aantal bewogen dagen achter de rug. We zin inmiddels groothandelaar geworden in natuursteen door anderhalve kuub waskommen te kopen, de souvenirs worden ook verscheept en zoals het er naar uit ziet zien deze nog eerder thuis dan wij.

Ons nieuwe hotel is een waar paradijs, op de heuvel, zeezicht, vijvers, tropische planten, een heuse neushoornvogel en de apen zoals Trudy beschreef.

Al weken hebben Esther en ik het over het feit dat we hadden verwacht vele kilo's af te vallen in indonesie, maar dat gevoel hadden we niet echt. Maar lang verwacht en toch gekomen..... de kilo's vlogen eraf in 1 nacht. Afwisselend hielden we de hele nacht zitting op het toilet met ons hoofd boven de prullenbak en afvallen is nog nooit zo snel gegaan. De riem kan inmiddels weer worden aangehaald. Het paardenmiddel van Trudy heeft ook goed gewerkt en na 1 dag ziekte zijn we beiden weer fris en fruitig op de been.

Het toeval wil nu dat vannacht Trudy is getroffen door dit virus en nu ook een relatie met het toilet is aangegaan. De excursie van gisteren en vandaag gaan dus niet door. Al twee dagen lang moet Frits de chauffeur teleurstellen die netjes om 9 uur zich bij het hotel komt melden, terwijl we hem al helemaal uitonderhandeld hadden tot de bodemprijs.

Nu het einde van Indonesie in zicht komt na bijna 60 dagen krijg ik ook voor het eerst het gevoel dat het einde van de vakantie in zicht komt. Daarbij bekruipt ook het gevoel dat we misschien tijd moeten maken om te solliciteren, maar beiden hebben we hier nog niet heel veel zin in. We besluiten dan ook maar dit vanuit Nieuw Zeeland te gaan doen, ook omdat we nog niet helemaal weten wanneer we terugkomen (dus geen surpriseparty op 1 augustus aub). Eveneens moeten wij blijkbaar in deze landen op zoek naar diverse bouwmaterialen (die hier niet regulier gebruikt worden), we verwachten dan ook dat we een minimale extra zoektijd nodig hebben tot de woning van Nico en Diana af is.

Esther wil wel graag het interieuradvies doen en aangezien we toch al waskommen verschepen kunnen die meubels er ook wel bij. Laat maar weten wat het budget is en de gage voor de freelancediensten en we regelen hier zo wat voor je.... Onze container vertrekt op 10 juli en komt 6 augustus aan.


  • 28 Juni 2008 - 23:00

    Nico:

    Sorry,ik heb reactie bij een ander onderwerp geplaatst(de koning is do..),maar ook op deze pagina zal ik nog wel even reageren,mocht U de strekking niet begrepen hebben....
    De eerste 30 jaar zal ik niets meer kunnen bezitten,niets meer kunnen kopen en nergens meer van durven dromen!
    De conclusie is dus als volgt:JE ZORGT ERVOOR DAT JULLIE OMSTREEKS 15 AUGUSTUS GEWAPEND MET WITKWASTEN TERUG ZIJN IN NEDERLAND EN VERGEET DIE BALINESE SCHONE NIET TE VERSCHEPEN!!
    Bedankt!

  • 28 Juni 2008 - 23:20

    Nico:

    Het volgende berichtje is eigenlijk voor Anouk bestemd,maar aangezien ik van mijn hart geen moordkuil.......
    Lieve Anouk,ik voel verschrikkelijk met je mee,dat je tijdens jouw ziekte geen beroep kunt doen op je naaste familie die nog geen 20 meter bij je vandaan woont!Ik begrijp jouw teleurstelling en deel jouw mening dat zij jou in deze moeilijke periode dienen te ondersteunen en daarom per direct het eerste vliegtuig terug dienen te nemen om jou bij te staan!!
    Uiteraard ga ook ik ervan uit dat dit zal gebeuren en als zij dan meteen die balinese schone mee willen nemen,dan kom ik vanuit mijn tentje aan de rotterdamse haven wel naar de amsterdamse luchthaven gereden om mijn presentje in ontvangst te nemen.
    Nu is het een mooie tijd om mijn bed op te zoeken en al slapende weer een beetje bloed in mijn alcohol te verzamelen,dus ik wens jullie een goede nachtrust en denk maar niet aan een doodzieke Anouk en een straatarme Nico.
    SLAAP LEKKER EN GENIET MAAR VAN JULLIE VAKANTIE,HOOR!!!

  • 29 Juni 2008 - 17:44

    Nouk:

    Hahahaha.. ahh nu voelt Trudy zich zeker suppeer schuldig.. wat doe je nou Nico?

    Ik had een belangrijk vraagje aan mijn lieve schoonmoeder....

    HIER KOMT HET..

    Waar is jou biebpas?? haha ik wil graag boeken lenen van de bieb en aangezien je de enigste bent in heel Kampen die een biebpas heeft..
    Ligt die misschien ergens in een of ander kastje? want durf niet zomaar ergens in te neuzen. ( want wat wij toch allemaal bij esther zijn tegengekomen:P)

    Met mij gaat het al beter en we gaan naar Frankrijk op vakantie.. Plannen zijn gewijzigd omdat Jimmy niet zon dure vakantie wou.. Dus we gaan naar Drome dat is het gedeelte dacht ik? ergens onderin rechts.. we mailen nog wel even welke camping. Zou het nu nog niet weten want heb er hier zon 40 liggen..

    Is Trudy alweer beter'?
    En hoe is het met de rest?
    Ik mis de dinsdagen wel hoor Esther.. als jullie gewoon terug zijn kom ik weer dinsdags.. :P

    Heel veel groetjes daar!
    Alles is ook goed met Jimmy en hij zorgt erg goed voor me nu ik ziek ben.. haha

    Kusje Nouk

  • 01 Juli 2008 - 05:58

    Cyril:

    Het internet is hier verschrikkelijk traag. Het openen van hotmail kost al tien minuten, foto's kijken (of reacties erop) al helemaal niet en mijn beheerpagina doet het ook niet meer, dus dan maar op deze manier.

    Vandaag onze laatste dag op Bali voordat we na 60 dagen indonesie deze warme oorden gaan verlaten en naar het koude Nieuw Zeeland zullen gaan.

    We hebben de laatste dagen nog veel van Bali gezien. We hebben trouwerijen, ceremonies en crematies bijgewoond alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Nog een aantal fantastische rondritten gemaakt door sawah's en vele tempels bezocht, waarvan je toch echt wel een keer genoeg krijgt, maar het moet gezegd worden, het blijft een fantastisch mooi en vriendelijk land.

    Gisteren hebben we nog een dagje Ubud bezocht. Nadat we een kuub hout hebben gekocht (kan mooi mee met de anderhalve kuub natuursteen en souvenirs)hebben we heerlijk gelunched met westers voedsel. Heerlijke hammen, pasta, salami, bruin brood, mosterd, mayonaise, zalm maken dat zelfs Trudy vergat dat ze opnieuw ziek was geworden die nacht. In de middag hebben we opnieuw de zilverworkshop gedaan en ik moet zeggen het resultaat is fantastisch. Onze creaties worden steeds complexer, de uitvoering steeds beter en zelfs onze docent was zo onder de indruk van de ontwerpen dat hij ze wilde gaan namaken. Uiteraard volgende foto's zodra we weer in de bewoonde wereld zijn.

    Vandaag dus nog even een dagje zwembad, relaxen voor zover dat gaat met apen die het op je eten voorzien hebben en dan morgen zullen we via Kuala Lumpur vliegen naar Auckland. Trudy en Frits zullen zich overmorgen verplaatsen naar Lombok om dan nog een weekje alleen te reizen. Ik denk dat ze het daar fantastisch zullen vinden. Frits is hier overigens al begonnen met het Grote Genieten zoals hij het zelf noemt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cyril

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 160310

Voorgaande reizen:

10 Maart 2019 - 10 Maart 2019

Japan, Filipijnen, Beijing en Noord Korea

16 September 2018 - 14 Oktober 2018

Nepal en Abu Dhabi

12 Januari 2018 - 08 Februari 2018

Antarctica

03 September 2017 - 11 September 2017

Koningssteden Marokko

07 Juni 2017 - 30 Mei 2017

Korte Zijderoute

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Bali

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Costa Rica

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Dominicaanse republiek

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Kenia

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Brunei, Maleisisch Borneo

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Mexico, Guatamala, Honduras, Belize (Maya route)

15 Januari 2016 - 03 Februari 2016

Uganda

08 Januari 2015 - 11 Februari 2015

Patagonie en Paaseiland

11 Juli 2014 - 23 Juli 2014

IJsland 2014

20 Juni 2013 - 19 Juli 2013

Mongolie en Beijing

03 September 2012 - 07 Oktober 2012

Zuidelijk Afrika

11 November 2011 - 08 Januari 2012

Ecuador, Peru en Bolivia

27 Maart 2008 - 01 Augustus 2008

Wereldreis 2008

22 November 2001 - 22 November 2001

Thailand

Landen bezocht: