Vreemde gewoontes die kiwi's - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Cyril - WaarBenJij.nu Vreemde gewoontes die kiwi's - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Cyril - WaarBenJij.nu

Vreemde gewoontes die kiwi's

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

12 Juli 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gisteren hebben we de pistes onveilig gemaakt van Tongariro (wakapapa). Veel sneeuw, ijzel, hagel en regen maakten dat we doorweekt van de piste kwamen. Het skigebied is leuk, maar de vele kneuzen op de piste maakte het moeilijk. Je moest continue om de vallende mensen heen skien.

In de middag hebben we besloten de sauna en whirlpool van ons hotel te laten voor wat het is en we zoeken een hotel in Maleisie. Voor zover nog niet bij iedereen doorgedrongen we komen dus niet meer op 1 augustus thuis, maar op 10 augustus. We willen na de kou van Nieuw Zeeland eerst nog even bijkleuren en opwarmen en gaan onszelf verwennen met niks doen aan het strand van Maleisie. We vinden wat goedkope vluchten en hotels in Langkawi, dat zal het waarschijnlijk gaan worden.

De hele nacht heeft het met bakken geregend, gestormd en alle sneeuw om ons hotel is verdwenen. Dat het echt heeft lopen spoken blijkt onderweg als we op de snelweg slalommen om de aardverschuivingen, vallend gesteente en hele stukken weg die weg geslagen zijn. Er zijn ineens diverse watervallen langs die weg en beekjes zijn ineens rivieren geworden.

Na aankomst in Wellington bezoeken we met de cablecar de top van de stad. Als dit het hoogtepunt van de stad moet zijn hebben ze echt weinig te bieden. We verbazen ons over de kiwi's; de een loopt op blote voeten, de ander op teenslippers en korte broek terwijl velen ook gewoon dikke winterjas, muts en handschoenen dragen. Het is ongeveer 5 graden dus bij mijn weten is het hier ook winter en moet je om op blote voeten te lopen enhet warm te vinden minimaal een jaar op antartica hebben gewoond.

We zitten nuin een internetcafe met fotos van protestacties aan de muur en als naam de Freedom Shop, niet helemaal ons type zeg maar. We moeten even wachten want alle restaurants zitten vol. Om zeven uur begint een belangrijke rugby-wedstrijd en die moet iedereen zien, denk dus dat we zo het restaurant voor ons zelf hebben.

Morgen zullen we de oversteek maken naar het zuidereiland. Misschien zien we onderweg nog een orka, dolfijn of walvis, wie weet....

• 12 Juli 2008 - 08:00

Trudy:

Ik voel me ook een kiwi, hier terug in Nederland,Loop op blote voeten en met shirt zonder mouwen..en het regent hier pijpestelen!De zon zit nogin mn DNA

• 13 Juli 2008 - 04:15

Cyril:

Helaas geen walvis of orka, maar we waren wel de enigen aan boord die een hele school dolfijnen zagen. Heerlijk genietend van de strak blauwe hemel en het blijft de komende dagen ook nog mooi weer.

• 14 Juli 2008 - 18:30

Nico:

Mag ik jullie eraan herinneren dat verder uitstel van de terugreis niet meer mogelijk is!!

• 15 Juli 2008 - 05:15

Cyril :

Volgens de aardige mevrouw van het reisburo (alles is netjes betaald) mogen we tot 27 september wegblijven, dus we overwegen serieus de klusperiode te apeldoorn te overbruggen