Abel Tasman - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Cyril - WaarBenJij.nu Abel Tasman - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Cyril - WaarBenJij.nu

Abel Tasman

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

15 Juli 2008 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Waanzinnig gelukkig zijn we, het weer is nog steeds fantastisch en het alles verloopt boven verwachting.

De overtocht naar het zuidereiland was er een zoals de bemanning weinig meemaakte en met een strak blauwe hemel ideaal voor de foto's en voor het bijkleuren. Als enigen zagen wij onderweg nog dolfijnen, de rest leek meer druk te zijn met het bekijken van de zon. Aangekomen in Picton zijn we via de Queen Charlotte route slingerend langs de kust naar Nelson gereden, een fantastische route.

In nelson zaten we in het fantastische monaco resort, we waren gratis geupgrade naar een soort woning in een straat in plaats van een kamer. We bleken een compleet huis te hebben met eigen keuken (vaatwasser, koel/vries, wasmachine), maar ook dvd, stereo, afstandbedienbare openhaard en boven 2 slaapkamers en als toppunt (voor de mensen die ons kennen) 2 douchekoppen in de douche. We hebben dan ook voor het eerst in maanden weer eens zelf gekookt.

Vanuit Nelson hebben we een uitstapje gemaakt naar het Abel Tasmanpark waar we een uur met een speedboot langs de kustlijn hebben gevaren en een zeehondenkolonie hebben bezocht. Volgens ons zijn het zeeleeuwen want ze hebben flippers maar hier noemen ze het seals. Vanaf Tonga zijn we zuidwaarts 17 kilometer in ruim 5 uur gelopen over de heuvelachtige kustlijn om weer bij de boot Anchorpoint te worden opgehaald. Omdat we de lowtideroute volgden moesten de schoenen nog even uit en het water van 5 graden verdoofd dan alles, stervens koud.

Vandaag zijn we vanuit Nelson naar Greymouth gereden. Onderweg een andere zeehondenkolonie bezocht en de zogenaamde pancakes. Erg mooi land, erg afwisselend.

In Picton hebben we ook een andere auto gekregen, we rijden nu dus in een groene ford focus. Nog steeds hebben we geen ijskrabber gevonden, maar in de kofferbak liggen wel sneeuwkettingen, hoop toch niet dat we die nodig gaan hebben.

• 15 Juli 2008 - 17:23

Mevrouw Van Reisburo:

In tegenstelling tot mijn eerdere toezegging is het voor u(w reisgezelschap) toch niet mogelijk om uw verblijf te verlengen.U wordt dus op de afgesproken datum terug verwacht.
    Met vriendelijke groet,
    De Aardige Dame Van Het Reisburo!!

• 15 Juli 2008 - 17:25

Kees:

Jullie zoektocht naar een ijskraber blijft jullie achtervolgen. Je kunt hiervoor ook een doosje van een CD erg goed voor gebruiken (ervaring) geniet met volle teugen van de natuur en veel succes de laatste maand we zien er naar uit dat jullie weer in Amsterdam aankomen

• 15 Juli 2008 - 17:32

Nico:

Hallo daar,
    Doe maar rustig aan,rust lekker uit!In die kou kun je het best onder de dekens blijven liggen en vooral UITRUSTEN !!

• 15 Juli 2008 - 18:51

Alie:

ijskrabbertjes en stralend weer. Wat een tegenstellingen! Maar zo te horen blijft het een fantastische reis.
    En wij zijn benieuwd straks naar al jullie verhalen.

• 16 Juli 2008 - 01:41

Cyril:

Om nou een cd te kopen om ijs te krabben, gewoon de motor lang laten lopen is de beste optie tot nu toe. Ook vandaag weer stralend weer.

Inmiddels aangekomen bij de Frans Jozef Glacier die we morgen zullen bedwingen (hopenlijk dan ook mooi weer).

• 16 Juli 2008 - 01:43

Cyril:

en op veler verzoek heel veel nieuwe fotos in het mapje nieuw zeeland 2!!

• 16 Juli 2008 - 07:18

Annette:

Wow, leuke foto's. Wel wereld van verschil met die van Azie. Lijkt me beetje kouder daar:o)

• 16 Juli 2008 - 12:06

Trudy:

wauw ,wat een mooi land.volgend jaar dan maar?

• 16 Juli 2008 - 13:36

Vanessa:

Zo, ik liep nogal achter met het lezen van jullie reisverhalen. Ben inmiddels weer helemaal bij. Nog steeds fantastisch om jullie belevenissen te lezen en jullie 'op de voet' te kunnen volgen. Het einde begint nu wel in zicht te komen.... Geniet nog even lekker de laatste 3 à 4 weken. Ik vind het wel fijn om jullie straks weer te zien!!!

Veel liefs