Jungle safari - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Cyril - WaarBenJij.nu Jungle safari - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Cyril - WaarBenJij.nu

Jungle safari

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

08 April 2008 | Nepal, Kathmandu

In chitwan is een national park en daarom zijn we hier. Hier leven nog 25 wilde olifanten, 100 tijgers, 400 neushoorns en die gaan wij spotten. En wel vanaf de rug van de olifant van het hotel, want dit is geen natuurlijk vijand van deze dieren dus merkt niet dat wij erop zitten.(denken wij dan).

Een lange tocht door paden die alleen voor de olifant toegankelijk zijn en dus zitten we regelmatig tussen de spinnen of takken. We spotten vrij snel een liggende neushoorn, diverse herten en tot slot nog een moederneushoorn met baby. Erg indrukwekkend om te zien, maar ondanks het formaat van zon beest zijn ze toch zeer moeilijk te spotten valt me op.

We mogen op de rug van de olifant door het dorp naar ons hotel meerijden, onderweg zie je in het dorp diverse uitstapplaatsen voor olifanten, grappig idee van een bushalte. In het totale dorp leven zon 200 commerciele olifanten.

Hierna snel door naar de rivier waar ze gewassen worden. Je mocht hieraan deelnemen dus ik uiteraard in mijn zwembroek via de slurf en aan zijn oren omhoog geklommen. De vraag is wie wie nu aan het wassen was, want uiteraard wordt je nat gespoten. Erg leuke ervaring om te doen, een soort jongensdroom.

Na een snelle lunch vertrekken we per kano naar de overkant van de rivier waar een jeep staat te wachten. Met 12 man gaan we in een 6 persoons jeep, lekker knus. We rijden vijf uur door het park maar hebbn een ongeintresseerde groep en gids (helaas). Het is ook moeilijk om dieren te spotten, maar wij spotten er meer dan de gids. We zien een paar apen, herten, pauwen, tientallen wilde zwijnen. helaas geen tijger. We zien nog een sloth-bear lopen op paar meter afstand, maar de gids reed door....

We stoppen nog snel bij een krokodillenfarm waar een tijger in een kooi leeft, toch gezien dus. deze tijger wordt gevangen gehouden omdat haar moeder 4 mensen 1 60 dagen heeft gegeten toen zij klein was en dat vraagt naar meer. Wie moet je dan beschermen|? de uitstervende tijger of de mens?

Op de terugweg zien we nog een neushoorn op 100 meter in het moeras en er steekt er eentje voor onze auto over, geweldig om te zien. Tot slot zien we nog een sloth-bear, maar onze groep is zo luidruchtig dat de beer van de weg af gaat, matige foto dus.

Al met al een vermoeiende en stoffige ervaring maar zeker niet om te vergeten.!!

By the way vanaf nu hebben we ook een online fotoalbum. Voeg deze toe aan je favorieten, want ik ga hem niet blijven herhalen.....

• 08 April 2008 - 14:36

Joeri:

Niet normaal zoveel als jullie al meegemaakt hebben en gedaan hebben in die korte tijd!! Gaat dit al die maanden zo door? Heerlijk zeg! Ik lees het met groot plezier, dus ga zo door! Have fun!

• 08 April 2008 - 18:41

Jimmy:

Geweldig! Ik blijf jullie verhalen volgen vanuit Denemarken. Ziet er beter uit dan Aarhus hoor! Haha. Ga vooral door, dat geeft mij inspiratie om op een dag iets gelijks te doen ;-). Veel plezier. Jimmy.

• 09 April 2008 - 10:33

Wil:

Leuk die fotos'! Maakt het nog leuker om jullie reis te volgen. Ik ben wel hartstikke jaloers op jullie ervaringen hoor!

Gezond blijven en blijven schrijven!!!!

• 09 April 2008 - 15:05

Sonja:

Wat geweldig om te lezen wat jullie allemaal al zo meemaken en zien. Met de foto's wordt het nog wat visueler, erg leuk! Nog een hele fije reis verder en we blijven op de hoogte.

Groetjes Sonja

• 09 April 2008 - 16:26

Trudy:

he! fijn cyril, dat die natte jongensdroom toch uiteindelijk nog uitgekomen is.Wel een afgang dat er een olifant bij nodig was.
    leuk de fotos,die met die voeten is plagiaat, maar 't is jullie vergeven. Nu maar fijn gaan genieten op de camping in Nepal!!Ben benieuwd wat voor verhalen daar nu weer uit voort komen,.....nog 8 weken.....

• 09 April 2008 - 20:29

Ness/Gerhard:

Het is super wat jullie allemaal al gezien en beleefd hebben. Wij waren er wat laat achter dat er al 5 verhalen op de site stond. Als het zo door gaat staat er een compleet reisgids on line.
    Vooral doorgaan!!!

Ness/Gerhard

• 10 April 2008 - 12:42

Michael En Richelle:

Wat een bult avonturen en verhalen in korte tijd...leuk om te lezen!
    Enjoy!
    Grz vanuit Wichmond

• 10 April 2008 - 17:28

Evita:

Hallo daar saampies!
    Jullie foto's zien er geweldig uit! Beetje jammer van die gids in Nepal, maar dus toch nog aardig wat gezien, gelukkig! Heel veel plezier in Nepal nog even. Ik moet nog 1 dag en dan eindelijk weekend!!! Liefs Evita.

• 10 April 2008 - 21:23

HARM:

He Hallo Cyril en vrouw ?Hier even een berichtje van Harm (music store burgum)
    Heb nog niet alles van jullie weblog gelezen maar dat ga ik morgen wel even doen.Aangezien ik jullie nog geen geweldige en fantastische vakantie heb toegewenst doe ik dat bij deze.Veel plezier en blijf gezond.

Groetjes Harm (12'c temp. fryslan)