Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu

Bandung

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

15 Mei 2008 | Indonesië, Bandung

We hebben Bogor verlaten en gaan met onze chauffeur op pad. We mogen ons eigen programma kiezen, maar wat we willen blijkt helemaal niet in 1 dag te proppen en dat blijkt later maar goed ook. We skippen dus de waterval.

We rijden eerst via een mooie bergpas die wordt gecamoufleerd door restaurants en hotels naar een Safari. Met weinig verwachting gezien onze vorige dierentuinervaring in Sumatra, maar het blijkt een waanzinnig goed aangelegd gebeuren. We rijden met onze auto (lijkt net en hummer Suzuki Arena met geblindeerd glas) door het park. We zien natuurlijk weer net achter onze auto een leeuw paren....hebben wij weer.

Als we klaar zijn lopen we nog een rondje door pretpark met ook nog diverse dierenverblijven. Bijzonder leuk een avifauna waar je op verschillende hoogtes doorheen kan lopen waar oa paradijsvogels, neushoornvogels en ander gekleurde beesten vliegen. Daarnaast is en baby-zoo. Niet voor baby's maar met baby-dieren. Werkelijk fantastisch om 2 leeuwen van 3 maand oud te zien, baby witte tijgers, baby orang oetan en een baby nijlpaard. Je kan op de foto met een leeuw, luipaard, orang oetan of witte tijger voor 70 cent maar besluiten dit maar te laten voor wat het is.

Hierna doen we de theeplantage aan die ook oa aan Pickwick levert. De fabriek is niet werkzaam als we komen dus we mogen er niet in, maar krjigen wel een kopje thee omdat we een kaartje hebben gekocht. We besluiten dan maar een wandeling door de plantages te maken. we krijgen een kaart mee die zich vanzelf zou moeten wijzen, maar de bebording gaat al fout vanaf het begin. We lopen door de huisjes van de pluksters, door de plantage, nemen de verkeerde afslag waardoor de route geen 4 maar 6 km wordt en we zien dan eindelijk de theepluksters aan het werk. Opvallend hoeveel theevelden je tegenkomt in Srilanka en hier zonder dat er geplukt wordt.

Voldaan rijden we door naar ons hotel dat nog en eind weg blijkt te zijn en we komen dan ook pas om zes uur aan. We blijken morgen de trein naar Yogjakarta te moeten hebben van 7 uur, dat klinkt nog aangenaam tot we horen dat het station slechts een uur weg is. Dat wordt dus om vijf uur ontbijten.

We zijn eigenlijk toe aan die massage van gisteren, was heerlijk, maar moeten op zoek naar een internetcafe. We lopen (ons niet centraal gelegen hotel, maar wel met een megagrootzwembad en tennisbanen) naar het centrum dat slechts 3 km verder blijkt te zijn. We komen in een internetcafe waar we op de grond moeten zitten en zelfs hotmail niet werkt, we besluiten te gaan. Inmiddels zitten in een wel werkzaam cafe en hebben we alles geregeld voro de visa. Nu kan er alleen nog gedoe ontstaan over de kosten, maar het visa gaat goed komen.

Overigens er mag gereageerd worden, we begonnen ons zorgen te maken of na de film van Wilders misschien het hele internet was plat gegooid in Nederland....gezien het aantal reacties.

• 15 Mei 2008 - 15:54

Trudy:

Ik was helemaal sprakeloos geworden van al jullie verhalen....
    Heb zo het idee dat Java beter gaat bevallen dan Sumatra.Leuk zeg die parende beesten steeds, zou de natuur je iets willen zeggen.....Dat is een commercial hier.....snappen jullie natuurlijk niet!
    wel fijn gevoel dat jullie er zo veel voorover hebben om contact met ons te maken, goed voor onze eigenwaarde.
    Ik mis jullie en heb de plant maar weer bewaterd....T kreng groeit als 't Javaans regenwoud...geniet maar jullie, nog even en we zien elkaar weer, en ik ben al zoooooooo bruin..je herkent mevast niet meer....

• 16 Mei 2008 - 07:02

Armand En Jacqueline:

Hebben gisteren naar een tv-programma zitten kijken over een vrouw die 3 maanden alleen maar rijst en bonen had gegeten. Na thuiskomst accepteerde haar lichaam helemaal geen ander voedsel meer.Zijn benieuwd hoe dat voor jullie straks gaat zijn!Die vrouw had als laatste redmiddel gekozen voor acupunctuur. Zal bij jullie hopenlijk geen theebad worden en naalden in de oren. Geweldig om jullie reisverslag te volgen, is toch iets heel anders dan een capu bij Landal! Geniet er van en kijk uit voor parende beesten. Wil de natuur jullie inderdaad iets vertellen?? hehe. By the way, ook de foto's zijn de moeite waard. Tot gauw weer eens!

• 16 Mei 2008 - 11:24

Cyril:

Wij zijn de rijst vaak ook meer dan zat en af en toe wijken we dan af naar heerlijk ander westers voedsel. Van de week hebben we heerlijk zitten lunchen met ijs en appeltaart, wat kan een mens daar naar verlangen. Of af en toe gewoon een heerlijke pizza kan al zalig zijn. Rijst is leuk maar zoals hier 4 keer per dag is echt teveel, begrijp nu ook waar de rijstschaarste vandaan komt. Vandaag daarom maar eens heerlijke donuts gekocht!

Voor de thuisblijvers, de eerste week aub geen eten voor ons inkopen of ons te eten vragen. We hebben nu alleen nog maar zin in pistoletje met zalm en roomkaas, filet american, 3 dagen snackbar om alles weer te proberen en natuurlijk de eerste beste Mac als we onderweg naar huis zijn.....

• 16 Mei 2008 - 19:58

Kees En Alie:

We voelen ons aangesproken voor de laatste alinea. Dus meteen maar reageren.
    We volgen jullie op de voet en moeten dus al dat moois ook nog verwerken en ja, wij moeten wel werken, zwoegen en zweten en dat komt een reactie niet ten goede.
    En de film van Wilders is alweer achterhaald. Dus internet doet het weer in Nederland.