Pramana tempel??? - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu Pramana tempel??? - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu

Pramana tempel???

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

16 Mei 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Vanochtend ging om half vijf de wekker. Heerlijk wakker worden met een douche met koud water, het wereldnieuws in het bahasa omdat de engelse zenders weer eens ontbreken. Als we om vijf uur de eetzaal betreden is het gehele personeel in slaap gevallen op de diverse stoelen. Als ze wakker schrikken (behalve de bewaker) gaan ze aan het werk om voor ons ontbijt te maken. We hebben zelf een taxi geregeld, maar dat blijkt het reisburo ook gedaan te hebben (maar niets laten weten...handig is dat). We nemen dus de onze. Volgens drie man in het hotel was het toch zeker een uur rijden naar het station, nou ja inderdaad 15 minuten later stonden we om 5.45 op het station klaar voor de trein van 7 uur. Hadden we mooi nog iets langer kunnen slapen.

We rijden executive ofwel we hebben enorme been ruimte, verstelbare stoelen, krijgen een kopje thee als ontbijt en als lunch wordt er koude rijst met een stuk bot wat vlees moet voorstellen voorgeschoteld. Overigens snap ik zowiezo niet hoe je met lepel en vork vlees van kip of bot kan afhalen.

Na een reis van 7 uur door de sawah's waarbij wij ons met name storen aan de grote groep duitsers die werkelijk geen woord over de grens spreken en die overal foto's van denken te moeten maken, komen we aan in Yogyakarta. Moe van de reis, hongerig willen we naar ons hotel. We worden opgehaald (ook dat was niet duidelijk) en we besluiten de pramanama-tempels te bezoeken. Een interessant tempelcomplex dat zeer fraai hersteld is. Jammer dat de aardbeving van 2 jaar geleden opnieuw schade heeft veroorzaakt en maakt dat je niet meer dicht bij de tempels mag komen.

Morgen gaan we de borobodur bezoeken en een citytour. We zijn benieuwd wanneer we eens mogen uitslapen of tot rust mogen komen. Misschien moeten we toch na onze vakantie nog een paar weken egypte boeken ofzo om weer bij te tanken?

• 16 Mei 2008 - 12:05

Cyril:

en nog een paar foto's online in de map java1

foto 1 is onze 'hummer' waarmee we worden rondgereden met geblindeerd glas waardoor je echt niet naar binnen kan kijken.

foto 2 is de zebra die dit wel probeerde

foto 3 zijn de 2 leeuwen van 3 maand oud. Het hekje op de foto is ook het enige dat tussen ons in zat.

foto 4 de neushoornvogel poseerde even voor mijn camera, als ze dat nou eens allemaal zouden doen.

• 16 Mei 2008 - 17:34

Alethea En Co:

hoi hoi!!!! Hier weer een berichtje vanuit Tukkerland! Tja, wat moet ik zeggen... tis een regenachtige dag, en een dag als zoveeeeele. Wat heb ik toch een saai leven als ik het die met jullie vergelijk hihi.Mark komt net binnen in zijn camou-pak en Ruben zegt meteen dat hij zich moet gaan verkleden; "nie mooi, ander kleren" hahaha; hij heeft nu al smaak! Kay is laatst nog bij het consultatiebureau geweest en alles was goed. Hij mag nu ook brood eten... tjee, wat gaat de tijd toch snel!
    Via de consultatiearts heb ik waarschijnlijk een nieuwe baan. Zo zie je maar weer hoe het allemaal kan lopen.
    Met andere woorden; hier gaat alles goed, we genieten volop. En we houden jullie in de gaten! En niet met vreemde mensen mee gaan en neem ook geen snoepjes aan, ook al lijken ze zo lekker..euhee...aardig...
    Kusssssssss
    Alethea, Mark, Ruben en Kay

• 17 Mei 2008 - 08:31

Trudy:

en hoe was de borubodoer?
    of zo.
    lekerzeg koude rijst met bot.mmmmWij hadden vandaag patat met een kroket.maonaise erbij en een beetje slaatje en 7 schaaltjes met rauwkost.Yagh.
    Ik denk dat ik vanavond maar eens voor de berehap ga.
    En nix Egypte natuurlijk, en moet nodig weer eens wat aktie op de arbeidsmarkt gaan komen.Heb trouwens net site gezien over werken in Nieuw-Zeeland......
    Kan 'tluie zweet er uit....