Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Cyril - WaarBenJij.nu Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Cyril - WaarBenJij.nu

Te Anau

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

19 Juli 2008 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vanuit Frans Jozef Glacier zijn we naar de andere gletser de Fox Glacier gereden waar we met uitzicht op de gletser hebben ontbeten. We lunchen en ontbijten in onze auto (te koud voor picknick) met broodjes en jus van de supermarkt; dat duurt bij ons dan ongeveer 3 minuten.

Via de snelweg zijn we naar het zuiden afgedaald en gelukkig waren we al gewaarschuwd in dit deel van het land worden de benzinepompen schaars en kan het maar zo voorkomen dat je honderd tot 200 km aan het rijden bent zonder een pomp of verkeersbord, gelukkig is er maar een weg, dus ruzie maken om de route is er gelukkig niet bij. Bij Wanaka verlaten we de snelweg (waar je overigens geen kip tegen komt) en nemen de alpineroute door de bergen naar Queenstown.

In Queenstown zijn we maar 1 nacht. Er is een rotsblok dat op het punt van vallen staat waardoor de tocht van de lord of the rings (heel deel 2 is hier ongeveer opgenomen)niet kan plaats vinden. Esther heeft enorme spierpijn en dat maakt dat het skien ook geen doorgang vindt.In plaats daarvan zijn we vanochtend vroeg door een fantastisch landschap gereden naar Te Anau. Met een beetje fantasie zie je hier zo een paar orks, dwergen en een elf door het landschap lopen.

In Te Anau worden we vanuit ons hotel opgehaald en worden we met een busje het binnenland in gebracht waar we gaan paard rijden. Als een ware Gandalf rijdt ik in galop de bergen en heuvels af en wapperen mijn manen in de snelheid terwijl het landschap aan mij voorbij zoeft. Terwijl mijn paard besluit om de rivier op het diepste punt over te steken komt de realiteit weer boven. Het landschap klopt, maar mijn paardrijtalent moet nog worden bijgeschaafd. Gelukkig blijven de voetjes droog. Een mooie tocht van een paar uur door een fantastisch landschap.

Morgen zullen we met de auto zelf de tocht maken naar Milford om vanuit daar een boottocht te maken door de MilfordSounds. De autotocht beloofd wat, want je mag niet stoppen wegens lawinegevaar, je mag niet remmen, je moet sneeuwkettingen mee en het is een van de gevaarlijkste routes van het land. We zijn benieuwd....

• 19 Juli 2008 - 08:00

Kees En Alie:

Jammer van de tocht van de lord of the rings! Maar had je van die autotocht naar Milford niet achteraf kunnen zeggen. Nu zitten we hier met samengeknepen billen of jullie rij-ervaring wel voldoende is. Zijn er soms ook nog struikrovers te vinden om het gevaarlijk te maken? Good luck.

• 19 Juli 2008 - 08:08

Annette:

hoezo de spanning weten op te bouwen.........? Ben ook benieuwd.

• 20 Juli 2008 - 06:20

Cyril En Esther:

En jawel hoor, we hebben het weer overleefd. Cyril weet het altijd wat spannender te maken dan het in werkelijkheid is :-) Fantastische dag weer en de autorit viel dus 100% mee! Geen struikrovers, maar een lifter opgepikt onderweg. Ach ja, wie het noodlot niet tegenkomt, zoekt het zelf wel op!

• 20 Juli 2008 - 16:52

Nico,diana +kids:

Wapperende manen.....?Als we cyril nog maar herkennen als we op schiphol staan...
    Mooie belevenissen weer!
    groetjes van ons