Gele briefjes onder de ruitenwisser - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cyril - WaarBenJij.nu Gele briefjes onder de ruitenwisser - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Cyril - WaarBenJij.nu

Gele briefjes onder de ruitenwisser

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

04 Augustus 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

We rijden de halve dag een beetje over het eiland om de dingen te bezoeken die de moeite waard zouden moeten zijn. Rondje om het eiland kost een anderhalf uur. We hebben inmiddels alle watervallen wel gezien en het hoogtepunt van het eiland: de nieuwe kabelbaan naar de eennahoogste berg van het eiland (770 mtr).

Deze kabelbaan is wel lachen, wij stappen natuurlijk als geroutineerde skiers in die lift, maar blijkbaar is dat hier een hoogtepunt, gillend alsof ze in de achtbaan zitten beleven velen hun eerste ervaring in dit ding.

Als we dan weer terug in ons hotel zijn gaan we wat aan het zwembad hangen en wachten we tot ons fruithapje en tapaz doorkomen. Esther leest per dag ongeveer een boek terwijl ik net mijn eerste boek uit heb in de hele vakantie. Misschien wordt het ook eens tijd om aan de twee tijdschriften te beginnen die ik al vier maand mee sleep. Ik vermaak mezelf met mn Ipod en DS, we hebben zelfs een ipod-station in onze kamer.

Vandaag ook maar wezen winkelen in Kuah en toen we terug kwamen hadden we een gele prent onder onze ruitenwisser. Nog enigszins verontwaardigd hoe dit nu toch mogelijk was schrokken we wel van het enorme bedrag dat we moesten betalen, 20 eurocent. Nu was alleen de vraag hoe we dit netjes gingen oplossen, de prent was immers niet in het engels. Het bleek echter een parkeerbonnetje te zijn en als je klaar was met winkelen moest je naar het dorp rijden en daar de bon en 1 ringit inleveren bij een kiosk, we hebben het maar netjes gedaan om verdere problemen te voorkomen.

De terugkomt op 24 augustus is inmiddels definitief, alle vluchten zijn omgeboekt en bijgeboekt. We moeten nu alleen nog hotels op bali en dat is toch moeilijker dan gedacht. Veel hotels zijn echt volgeboekt, maar gelukkig hebben we hier gratis internet in onze wijnkelder.

Wij gaan nog even bijkleuren want we kunnen natuurlijk niet helemaal wit terugkeren naar vijf maand vakantie.

• 04 Augustus 2008 - 07:02

Annette:

Om jullie alvast een thuiskomstgevoel te geven; De maandagmarkt staat nu voor jullie deur, donderdag is de laatste kamper-ui-t dag en de kerkklokken luiden( op maandagmorgen!).
    Maar lees eerst die 2 tijdschriften nog maar uit en ga vooral nog effe heerlijk genieten op Bali.

• 04 Augustus 2008 - 08:39

Trudy:

Ik heb wel een oplossing voor het hotel probleem op Bali...Ik weet nog een hotel te koop .Voor ongeveer 50000 ben je de trotse eigenaar!We komen er aan!!!!!!!!!

• 05 Augustus 2008 - 04:38

Cyril:

Het is dan eindelijk gelukt. Waren we nog even bang dat we een week in een doos op het strand van Kuta moesten slapen; maar gelukkig was er toch nog een herberg beschikbaar voor deze jozef en maria.

we zullen 8 en 9 augustus overnachten in Ubud, waarna we 10 tot en met 13 zullen verblijven in Tuban (Kuta) en dan van 14 tot en met 23 augustus in een villa in Sanur. En dan is het toch echt weer tijd om Nederland op te zoeken.

• 05 Augustus 2008 - 08:23

Djamara:

Heeee Esther en Cyril!
    Wat leuk al die berichten over jullie wereldreis .
    Geniet nog van je vakantie!! =D

Liefs, Djamara!

• 06 Augustus 2008 - 07:31

Cyril:

Vandaag ontdekt dat deze parkeertoeslag van toepassing was omdat wij onze auto op een VIP-parkeerplaats hadden staan. Deze gele VIP-letters hadden wij over het hoofd gezien en omdat we zo dicht bij de ingang stonden moesten we dus die 'toeslag' betalen. Vandaag dus maar 2 vakjes verder geparkeerd.

• 07 Augustus 2008 - 08:31

Trudy:

Very Important Persons....Dus precies voor jullie toch???

• 07 Augustus 2008 - 09:17

Cyril:

Tja alleen hoeft de VIP meestal niet te betalen, nou ja die 20 cent zien we dan maar als fooi voor de parkeerwacht die de moeite heeft genomen om in de snikhitte op zijn fietsje naar onze auto te rijden en er een briefje onder te stoppen.