B1 of B2 ?? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu B1 of B2 ?? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu

B1 of B2 ??

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

07 Mei 2008 | Indonesië, Batavia

Vandaag een excursie gemaakt langs de batakdorpen hier op het eiland. Het zijn van oudsher stammen die redelijk geisoleerd hebben geleefd en een andere ontwikkeling hebben doorgemaakt dan de rest van het land. Dit uit zich in een vreemde bouwstijl, maar destijds ook in kanibalisme.

We bezoeken het 'gerechtshof' waar vroeger de veroordeelden ter schand werden gezet, vervolgens open gesneden, limoenzuur erin gespoten en tot slot het hoofd eraf gehakt. Als dit ritueel was voltrokken kon het hele dorp er van genieten.

Vreemde eetgewoontes hebben ze hier overigens nu nog. Ze eten hier hond. En op de kaart heet dat B1 voor hond en B2 voor varken. B2 pangang is dus babi pangang, of was het nu anders om? Al met al geen smakelijke gedachte, maar wel de realiteit, het is zelfs zo bijzonder dat op de gevel al B1 pangang als reclame wordt geschreven.

Na een tradiotionele dansvoorstelling rijden we door naar hotsprings. Het stinkt hier echt verschrikkelijk en besluiten dan ook geen bad te nemen, een half uur later ruiken we nog de geur van zwavel en sulfaat in onze neus.

Na een korte lunch besluiten we dat het tijd is voor een bezoek aan de kapper in de lokale beauty-salon. De drukte van gisteren is nog niet anders dus als we binnenkomen moet de kapster worden gebeld (het is hier nog echt van Hoera een klant!!), en na tien minuten nemen we zitting in de stoel. Als ik klaar ben met knippen vraagt ze of ik het haar gewassen wil hebben, meestal doe ik dat voordat ze beginnen. Bij esther vraagt ze niet eens hoe ze het wil maar zet direct het mes erin. Uiteindelijk zijn we allbei gekortwiekt en tevreden met het resultaat. En dat voor samen maar liefst 3,50 euro.

Met betrekking tot het visum geldt dat dit niet opgelost kan worden, we moeten volgende week met de immigratiedienst overleggen als we in Jakarta aankomen. Indien deze geen oplossing zien (zal wel niet want ze zijn hier heel streng) dan moeten we echt tussentijds het land uit. We weten inmiddels hoe we het willen organiseren, dus dat zou goed moeten komen.

• 07 Mei 2008 - 19:16

Alethea En Co:

Jakkus, ik moet er niet aan denken. Hond op het menu te krijgen... brrrrr....
    Ik had niet anders verwacht dat jullie wel een oplossing zouden vinden voor jullie probleem betreft de visum. Maar best wel kl....te zeg! Maar zoals ik het lees kan dit bij jullie de pret niet drukken! That's the spirit!!!
    GENIETEN!!!! Wat zullen jullie Nederland weer 'saai'vinden als jullie terug komen!

Kusssssss!
    Trouwens hier gaat alles z'n gangetje. Het is korte broeken weer heeeeeeerlijk! De muggen willen al lekker steken. Ruben is het 'pispaaltje' best wel zielig hahaha. Kay onze duimelot lacht continu en blijft een vrolijk mannetje...
    Leuk hoor kinderen!!!! (vol overtuiging)
    Is het al besmettelijk???

Nogmaals kussssss