Na hard werken tijd voor ontspanning - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu Na hard werken tijd voor ontspanning - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu

Na hard werken tijd voor ontspanning

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

24 Mei 2008 | Indonesië, Ubud

Dat vakantie vieren is hard werken. In Ubud is veel te doen, we genieten dan ook volop; Ons hotel is lekker centraal gelegen, maar we lopen ons het rambam. We hebben een compleet programma samengesteld om niets te missen en ons zeker niet te vervelen. We zijn net kleine kinderen; we worden graag vermaakt.

Gisterenochtend hebben we besloten dus eerst maar eens te winkelen en een citytour te wandelen. Esther ziet allemaal leuke winkels en kleding. Ikzelf ben niet zon winkelaar en heb al een volle tas dus we kopen niets. Het regent de hele dag door, tropische buien heet dat en we schuilen dus af en toe van de ene naar de andere winkel. Nergens een paraplu te koop, die zou nu verdomd handig zijn. In de middag maken we een zelf geimproviseerde wandeltocht door dorpjes, sawah;s en wat al niet meer. Nadeel is dat er dus geen borden staan en we werkelijk geen idee hebben waar we zijn. We lopen via een hotelcomplex waar we de weg maar eens vragen naar ons restaurant (blijken toch zeer goed gelopen te zijn) waar ze echt heeeeeeeerlijke spareribs en hamburgers hebben. Ietwat afgelegen maar heel china met een bezit van privechauffeur weet het te vinden, gelukkig hebben wij ook nog een plekje. De terugweg regent het zo niet harder, we komen dus nat weer terug aan bij ons hotel. We nemen een welverdiende massage en esther een facial. Kost hier werkelijk niets, een half uur massage voor 45.000 roepie, nog geen 3,50.

We gaan eten waar we die ochtend ook wat hebben gedronken. We kregen toen gefrituurde spinazie als hapje en ze hebben er ligbanken met lage tafels. We hebben een zalige maaltijd van 12 tapa's en voor het eerst deze vakantie een fles wijn, balinesche rose, en goed in te nemen.

Vanochtend zouden we naar het vogelpark, maar dat bleek toch een stuk verder weg en alles buiten ubud is nou niet echt bereikbaar zeg maar. In plaats daarvan gaan we naar het Monkey Forest dat bij ons hotel om de hoek is gelegen. De apen springen al voor onze hotelkamer en in het bos (de naam zegt het al) zitten er nog veel meer. De vraag is soms wie er nu bang is voor wie. Er zijn ook nog 3 tempels gelegen. Hierna nog maar eens wat winkelen, opnieuw lunchen bij de eettent van gisteren (geheel tegen onze principes in).

Hierna moeten we ons haasten want we hebben ons opgegeven voor de workshop zilversmit. In een kleine winkel worden we met nog 2 anderen achter een tafel gezet en mag iedereen een eigen sieraad maken onder begeleiding van een prof. Het ontwerp en de keuze is geheel naar eigen inzicht maar bij toeval hadden esther en ik hetzelfde min of meer bedacht. In drie uur tijd maak je het hele ding. De van mij is voor mn moeder, dus ik hoop dat je hem mooi gaat vinden.

Zon workshop is hard werken dus snel naar het hotel. Het is nu weer tijd voor een tropische regenbui en deze ezels hebben nog steeds geen paraplu dus schuilen we weer een stuk. Als we net onderweg zijn in de nog best sterke regen rijdt een auto ons van achter ons helemaal nat door door een plas te rijden. Nu kunnen we net zo goed nat doorlopen. Als we bij het hotel zijn hebben we wel weer een massage verdiend vinden we zelf, tijd voor ontspanning. Het is echt heerlijk en we genieten dan ook volop. MOrgen gaan we naar Kuta vanaf waar we zullen vertrekken naar Singapore.

• 24 Mei 2008 - 12:06

Cyril:

En gelukkig een snel internetcafe. Er staan dus wat nieuwe foto's op de site. Tevens heb ik wat filmpjes geupload van dolfijnen in Lovina en van Esther en de orang oetans.

• 24 Mei 2008 - 12:09

Cyril:

allemaal onder het mapje ubud

• 24 Mei 2008 - 16:53

Alie Bink:

Als ik het allemaal zo lees, zijn jullie nog drukker dan thuis! En dat je je ook nog moet haasten, ongelooflijk. Leuk om te horen dat ik een zelfgemaakte ketting ga ontvangen. Ik houd van zilver, dus verheug me er nu al op.
    Goede reis naar Singapore en tot horens.