horizontaal.....3 letter vogel..... - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Cyril - WaarBenJij.nu horizontaal.....3 letter vogel..... - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Cyril - WaarBenJij.nu

horizontaal.....3 letter vogel.....

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

21 Juli 2008 | Nieuw Zeeland, Invercargill

De tocht naar Milford was alles behalve spannend. Alle reisgidsen, de lokale informatievoorziening als de lokale bevolking kunnen enorm overdrijven. Als dit al een spannende alpineweg is moeten ze vooral eens naar de alpen rijden. De hele weg was sneeuwvrij, maar goed dat ik de oefening met de sneeuwkettingen achterwege had gelaten.

De route naar Milford van 120 km is fantastisch. Een groot natuurpark zonder plaatsen of bewoning, het is echt mooi om er door te rijden en er is om de zoveel tijd wel weer iets te zien. Midden op de route komen we een lifter tegen en besluiten deze mee te nemen. Als het gevaar niet van de berg komt, moet je deze maar in je auto meenemen. Het blijkt een alleraardigste vent te zijn uit Brazilie die aan het backpacken is en in Milford werkzaam is. Als dank voor onze service wil hij ons wel gratis meenemen op een kayaktour door de sounds maar de weergoden voorspellen vandaag weinig goeds en dus bedanken we igor voor de eer.

We stoppen onderweg nog wel voor een kea die gewillige poseerde op een parkeerplaats. Gelukkig was ik gewaarschuwd door de reisgids en kunnen ze met hun enorme snavel aanvallen dus bekijken we hem veilig vanuit de auto. Ze zijn zo nieuwsgierig dat als je de deur open zet ze naar binnen komen en ze hebben als hobby dingen vernielen met hun snavel.

Aangekomen in het enorme dorp Milford met 60 inwoners gaan we met 18 personen op een cruise door de fjord. Een mooie tocht en wij hebben de hele 2 uur buiten gestaan, de anderen hebben binnen 2 uur met de gids zitten praten die ze mee hadden, hadden ze beter in de kroeg kunnen zitten. We zien een albatros, een paar zwemmende zeehonden (blijkt familie van de zeeleeuw en daarom die flippers), een paar luierende zeeleeuwen maar vooral een indrukwekkend landschap.

Na de boottocht nemen we de weg weer terug en komen we moe maar voldaan weer terug, alles behalve spannende tocht. Onderweg stoppen we nog wel op een parkeerplaats waar we worden aangevallen door 3 Kea's die het op ons hebben voorzien, ik ben bliju dat ik voor de foto heb besloten in de auto te blijven, wat een enorme snavel hebben deze beesten.

In de avond bezoeken we nog de lokale bioscoop waar een helicopterpiloot zijn film vertoond die hij in 5 jaar heeft gemaakt met een camera voor op zijn heli. De film duurt gelukkig geen 5 jaar maar 30 minuten en is zo indrukwekkend dat we besluiten hem te kopen.

Vandaag zijn we via de Scenic Southern route naar Invergarcill gereden. Een mooie route waar veel te zien is. De hele weg kan in 2 uur worden afgelegd, maar wij hebben er maar liefst 7 uur over gedaan. In Te Anau bezoeken we nog een wildlife park waar we aantal zeldzame vogels treffen Kaka, Kakahe (nog maar 200 op de wereld), Kea en diverse anderen.

We rijden nog een blokje om van 50 kilometer over gravel (als je de snelweg afgaat houdt het woord asfalt ook op) om een 1000 jaar oude boom te bezoeken, we zien een zeldzame hectordolfijn terwijl we vanuit de auto lunchen en bezoeken Bluff de meest zuidelijke punt van onze route.

  • 21 Juli 2008 - 09:48

    Vanessa:

    En nu ben ik eens de eerste die krabbelt! Heb mezelf voorgenomen om de laatste weken van jullie reis wat frequenter op nieuwe reisverslagen te checken. En zie daar, vers van de pers een bericht van onze vakantiegangers (understatement...). En ik hier maar zitten ploeteren achter mijn pc-tje.....

    Have fun!

    Kus Nessie

  • 21 Juli 2008 - 19:15

    Kees:

    Die kea's zijn echte slopers als ze het op de heupen krijgen willen ze ook wel een aanval doen op je auto dan gaan de ruitenwissers ed er wel aan. Je mag van mij wel een koppel mee nemen voor te kweken thuis het blijft een mooie vogel veel succes met jullie reis en tot ziens 10 aug

  • 21 Juli 2008 - 19:37

    Nico:

    Ik heb ook geluncht in de auto,maar ik heb geen Braziliaan een gratis ritje hoeven geven.
    Ik ben niet aangevallen door kea's.
    Ik heb ook een boom gezien,héél oud!
    Ik heb gewoon op asfalt gereden,van Apeldoorn naar Wageningen,heb ik ook de hele dag over gedaan!
    Ik heb langs de weg ook genoten van 'wildlife'.
    Het ene was een egeltje en dat andere velletje was onherkenbaar,maar daar heb ik nog snel een foto van kunnen schieten!
    Ik was vandaag niet de eerste met een krabbel.
    Ik ben niet jaloers en gun het jullie van harte.
    Ik hoop dat jullie morgen weer zo'n fantastische dag hebben,mijn dag van morgen staat hierboven beschreven.
    Dus geloof mij als ik zeg:
    IK DENK AAN JULLIE !!

    en het regent ook al....

  • 22 Juli 2008 - 18:16

    Evita:

    Hallo daar! Wat een mooie verhalen weer, echt geweldig! Ongelooflijk dat het einde alweer in zicht is, geniet er nog maar even van! Veel liefs Evita

  • 22 Juli 2008 - 18:17

    Evita:

    Oh ja, hoe beviel het paardrijden, zere kont zeker! Hahaha..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cyril

Actief sinds 14 Maart 2008
Verslag gelezen: 617
Totaal aantal bezoekers 160291

Voorgaande reizen:

10 Maart 2019 - 10 Maart 2019

Japan, Filipijnen, Beijing en Noord Korea

16 September 2018 - 14 Oktober 2018

Nepal en Abu Dhabi

12 Januari 2018 - 08 Februari 2018

Antarctica

03 September 2017 - 11 September 2017

Koningssteden Marokko

07 Juni 2017 - 30 Mei 2017

Korte Zijderoute

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Bali

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Costa Rica

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Dominicaanse republiek

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Kenia

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Brunei, Maleisisch Borneo

22 Juni 2016 - 22 Juni 2016

Mexico, Guatamala, Honduras, Belize (Maya route)

15 Januari 2016 - 03 Februari 2016

Uganda

08 Januari 2015 - 11 Februari 2015

Patagonie en Paaseiland

11 Juli 2014 - 23 Juli 2014

IJsland 2014

20 Juni 2013 - 19 Juli 2013

Mongolie en Beijing

03 September 2012 - 07 Oktober 2012

Zuidelijk Afrika

11 November 2011 - 08 Januari 2012

Ecuador, Peru en Bolivia

27 Maart 2008 - 01 Augustus 2008

Wereldreis 2008

22 November 2001 - 22 November 2001

Thailand

Landen bezocht: