What you order is what you get - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu What you order is what you get - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Cyril - WaarBenJij.nu

What you order is what you get

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

09 Augustus 2008 | Indonesië, Ubud

Na de massages van gisteren zijn we helemaal ontspannen en voelen ons helemaal thuis. Om dit gevoel te versterken tijd voor een goede 'westerse' maaltijd bij Delicat, ons favorieten restaurant. We delen de tafel met een dronken australier die op zijn 55e hier aan het rentenieren is en geniet van de vrouwen, alcohol en het land. Lijkt mij een hele prima manier om oud te worden dacht ik zo. We eten een zalige maaltijd met vooraf markreel en een kipsalade, flesje rose, als hoofdgerecht bradwursten en hamsteak. Met nog een kaasplankje erbij brengt het totaal op nog geen 15 euro, nu weet ik het zeker, die australier heeft het goed bekeken!!

Vandaag hebben we in een recordtempo door Ubud gehold. Alle toeristische attracties hadden we al twee of drie keer gedaan dus nu tijd om keihard te shoppen in allerlei straatjes waar we nog niet geweest waren. We kopen zoveel dat we serieus afvragen hoe we het allemaal mee moeten nemen, maar ja dat is van later zorg. We zijn inmiddels bekend in Ubud. Bij Natascha Art waar we onze beelden hebben gekocht herkend ze ons al voor we iets gezegd hebben. Sterker nog ze weet zelfs wat we gekocht hebben en nog beter te vertellen (uit haar hoofd) wanneer het is opgehaald. Dat stemt positief, ergens in ons achterhoofd speelt nog dat de wasbakken en beelden nooit zullen aankomen. Ook bij de juwelier worden we vriendelijk begroet. We hebben al 2 maal een workshop gevolgd en de man van Studio Perak herkend ons direct. Als Esther de ring laat zien die ze gemaakt heeft, maar waar een steen verloren is gaat hij direct aan het werk en hoe aardig... steen en reparatie gratis. Wat een vriendelijk land is dit toch!

Omdat we als een dolle winkelen is het tijd voor een lunch en dat doen we uiteraard weer bij Delicat. Ditmaal een zalmbaquette en een zalmsandwich met 2 cola en een kaasplankje na voor slechts 6 euro. Nadeel is wel dat we weer even realiseren dat dat wat je besteld ook is wat je krijgt. Als je dus een baquette met zalm besteld krijg je vier schijfjes baguette met daarnaast zalm. Gisteren hadden we knoflookbrood en dat kunnen dus gewoon 2 boterhammen zijn met een paar tenen knoflook ertussen die in het tostiapparaat zijn geweest. De tomatensalade is vaak sla met een schijfje tomaat er boven op. What you see is what you get. Bij het bestellen moet je soms dus echt denken wat zouden ze er nog meer van kunnen maken als je het letterlijk vertaald. Vanavond gaan we kaasfonduen (bij 30 graden) of zou je van dit woord ook nog iets anders kunnen maken????

• 09 Augustus 2008 - 11:17

Cyril:

En er staan weer een paar nieuwe foto's onder het mapje langkawi. We zitten weer in de derde wereld dus het zijn er maar een paar.....

• 11 Augustus 2008 - 08:17

Trudy:

en eureka...de vrachtbrieven zijn gearriveerd!!Inclusief de verscheepte overtollige bagage.Dus kom maar op met die 20 maskers,10 hemelbedden,etc etc.

• 11 Augustus 2008 - 11:03

Cyril:

Nou we zitten nu in Kuta dus we zullen de 'prisonroad' even leegkopen. Als er nog bestellingen zijn horen we het wel.