Gelukkig weer terug naar Bali - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cyril - WaarBenJij.nu Gelukkig weer terug naar Bali - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cyril - WaarBenJij.nu

Gelukkig weer terug naar Bali

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

29 Mei 2008 | Singapore, Singapore

We zijn blij dat we weer terug kunnen naar Bali. Singapore is leuk voor even, maar duidelijk niet onze stad. We balen dan ook echt dat we Bali en onze heerlijke hotels daar moesten achterlaten om dat visum te organiseren.

Inmiddels staan we op de luchthaven te internetten nadat we vanochtend ons visum hadden opgehaald. Zoals het ambtenaren is meegegeven, afgesproken was 12 uur dus als je om 11.15 verschijnt op de ambassade mag je 45 minuten wachten in de wachtruimte om om exact 12 uur je paspoort te ontvangen. Je zou bijna besluiten om Indonesie over te slaan en naar een ander land te gaan, maar we hadden al betaald en het paspoort is toch wel een handig papiertje om te reizen.

We hebben dus 2 dagen door Singapore gelopen, met name gelopen in de regen, de brandende zon met een enorme luchtvochtigheid. Zo erg dat je aan het eind van de dag je zelf ruikt, en dat is niet fris kan ik je verklappen.

Gisteren hebben wij een wandeling gemaakt door Little India. Het gevoel van India kwam direct bij ons naar boven, de geur (stank), starende mannen (met name naar Esther), vrouwen zie je niet, en andere producten. Verder was er weinig te zien, dus we besluiten snel naar de no.1 attractie van singpore te gaan; de dierentuin.

De dierentuin staat wereldwijd goed aangeschreven en dat is ook wel verdiend. Een ruime sortering aan beesten, in erg ruime leefgebieden en veel meer interactiviteit dan in de Nederlandse dierentuin. De orang oetans zweven boven je door de bomen, diverse apeneilanden, diverse shows en een tram voor de vermoeide reiziger. Gelukkig hadden we ditmaal een paraplu want het regende weer eens met bakken. Een van de hoogtepunten zijn de 2 ijsberen waarvan er 1 in de tropen is geboren, uniek. Ze leven in een gekoeld bassin met een airco ruimte voor als ze het warm hebben. Erg leuk om naar te kijken.

Om zes uur verlieten we de dierentuin (dagdierentuin) om ons 500 meter te verplaatsen naar dat wat deze dierentuin zo uniek maakt; de nacht-safari. Deze dierentuin is elke avond vanaf half acht open en je gaat met een tram op safari. Esther schrok zich nog even lam toen de tapir zijn slurf ongeveer bij ons in het wagentje probeerde te duwen. De diverse verblijven zijn met verlichting aangelicht zodat je de beesten toch kan zien.

Er zijn ook nog diverse wandeltrails waarbij je langs kooien loopt met nachtdieren erin die dan ineens wel actief blijken te zijn. Helaas weigert de springende eekhoorn door de kooi te vliegen, de luipaarden e.d. zien we echter wel actief jagen. Het is dan toch een hele andere kijk op een dierentuin. Tot slot bezoeken we nog de creatures of the night show. Tijdens deze show worden diverse dieren gebruikt om te laten zien wat ze kunnen. De uil blijkt eigenwijs en weigerde om terug te keren naar zijn baasje. Het is dan toch ongelooflijk hoeveel mensen met flits fotograferen terwijl ik denk wel 600 keer is geroepen dat dit slecht is voor de beesten en gevaarlijk voor jezelf (je weet niet wat zon beest doet als ie schrikt). Na 9 uur dierentuin zijn we dan ook helemaal bezweet en vermoeid en nemen voldaan de taxi naar ons fijne hotel.

Vanochtend ons visum opgehaald en vanmiddag vliegen we dan naar Bali. De komende weken zullen we naar verwachting minder bereikbaar zijn via internet. We gaan naar de afgelegen Sunda-eilanden en daar zijn of geen faciliteiten of ze werken niet, als we dus langer van de wereld zijn is er dus niets aan de hand!!!