Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cyril - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Cyril - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Cyril

Blijf op de hoogte en volg Cyril

29 Mei 2008 | Singapore, Singapore

Tja, wat moet je zeggen over Singapore. Het is alsof je in een westers land bent, misschien nog wel verder ontwikkeld dan Nederland tussen de diverse ontwikkelingslanden die er omheen liggen.

Voor het eerst sinds weken hebben we weer europese auto's zien rijden en dure auto's in hoeveelheden die je in Nederland niet eens ziet. Het aantal golfbanen wat we hebben gezien is ook onvoorstelbaar. De mensen zijn zeer vriendelijk, behulpzaam en open. Je hebt er dan ook geen onveilig gevoel. Zelfs niet in de metro, die echt supermodern, snel, goedkoop maar bovenal schoon is. Daar zouden ze in Nederland of andere steden nog een voorbeeld aan kunnen nemen. Op alles staat hier een boet, in de metro en stations mag je bijvoorbeeld niet eten of drinken op een boete van 500 euro, afval weggooien op straat is ook een zware overtreding, je ziet dus ook nergens afval. Roken is eigenlijk ook niet gebruikelijk hier en in bijvoorbeeld de dierentuin (voor het welzijn van de dieren) verboden. Dat is echt een heel rustig effect en komt het straatbeeld wezenlijk ten goede.

In indonesie maar hier ook kan je eigenlijk overal gratis internettten als je je eigenlijk laptop bij je hebt. Hier op de luchthaven is het ook gratis (dus tijd voor een blog) mits je na 15 minuten wisselt van je computer. Overigens zijn een aantal zaken ook over georganiseerd. Zo staan er langs de snelwegen verkeersborden bij viaducten met een paraplu opdat duidelijk is dat je daar zou kunnen schuilen als het regent (en dat doet het nogal eens). Er zijn automaten waaruit je paraplu's kan kopen, bij winkels en tempels staan plastic hoesjes om je natte paraplu in te stoppen en vandaag zagen we een automaat waarin je je reisverzekering kan afsluiten. Esther zit inmiddels in de gratis voetmassagestoel (ook overbodig) dus ik denk dat ik me daar maar bij aansluit. Het is een stuk duurder. We zijn in drie dagen net zo veel geld kwijt geraakt als in 10 dagen Java en dan hebben we in Singapore echt geen gekke dingen gedaan.

Ik ga de stoel eens even opzoeken.... zij die gaan ontspannen groeten u vanuit Singapore Airport

• 29 Mei 2008 - 06:42

Nico Diana En Kids:

Zij die hard werken groeten U vanuit een broeierig Nederland en wensen jullie heel veel genot op Bali!!!

• 29 Mei 2008 - 07:31

Cyril:

Ach hoe kon het ook bijna anders, na het grote succes van Singapore.... onze vlucht heeft enkele uren vertraging. Bali we komen wat later....

• 29 Mei 2008 - 08:33

Trudy:

zo dus jullie zijn wel op de luchthaven beland,ik neem aan dat de visa dus uiteindelijk geregeld zijn.Gauw maar weer terug naar Bali,enneje kan ook onderste boven in zo'n massagestoel gaan zitten,masseert ze alle rottigheid van Singapore er uit.

• 30 Mei 2008 - 20:05

Richelle:

Hoi hoi!
    Het is dus allemaal goed gekomen met jullie visum?! Nu maar een paar dagen in vogelvlucht inhalen:-)! In Wichmond alles goed! Donderdag vertrek ik naar Egypte, weekje relaxen in de zon.. toevallig nog wat nodig?? x

• 31 Mei 2008 - 12:03

Oma:

Zij,die hard werken,krijgen bij deze de groetjes van Oma...We hebben weer even foto's gekeken...dikke kus!!!