Hoog(s)te punt van de reis Spitzkoppe - Reisverslag uit Spitzkop, Namibië van Cyril - WaarBenJij.nu Hoog(s)te punt van de reis Spitzkoppe - Reisverslag uit Spitzkop, Namibië van Cyril - WaarBenJij.nu

Hoog(s)te punt van de reis Spitzkoppe

Blijf op de hoogte en volg Cyril

29 September 2012 | Namibië, Spitzkop

Vanuit het Cheetah park rijden we naar het hoogste punt van Namibie, Spitzkoppe 1728 mtr hoog. Eigenlijk een kleine berg die als een bult uitsteekt boven de hoogvlakte maar toch. Om er te komen rijden we uren lang over zandwegen en zien langzaam de berg dichterbij komen.

Op de campsite, zonder enige voorziening dan een bordje campsite, bouwen we ons kamp op maar besluiten de tenten te laten voor wat het is. Een bushcamp verandert in een cavecamp. We bezoeken eerst nog de rotstekeningen van de bushman, ca 8000 jaar oud. Op de een of ander manier kunnen deze mij nooit echt boeien, wellicht ook door de wandeling via een stijle rotswand er naar toe.

Als we dan toch een bergachtig landschap zijn moet er natuurlijk een mooie plek worden gevonden voor de zonsondergang. Dagelijks zien we de meest fantastische zonsondergangen, dat is toch een heel verschil met Nederland. Uiteraard is de beste plek boven op een berg en wel boven op de elephantcave waar we zullen slapen. En het moet gezegd, opnieuw een mooie zonsondergang is de beloning. De temperatuur is echter minder aangenaam, ik denk dat we de 15 graden niet meer halen, dat beloofd wat voor vannacht.

De avond brengen we met de hele groep door in de grot, gezellig verlicht met kaarsen, ipod-muziek en kampvuur. We hebben 14 flessen wijn gekocht en kaasjes en we houden een heuse wijnproeverij waarbij iedere tent zijn wijn moet presenteren aan de groep. Het resultaat van al die flessen laat zich raden, een aantal dronken mensen, veel gezelligheid en mooie verhalen. Een aantal mensen besluiten toch in de tent te slapen en met 7 man slapen we in de grot. Vanuit de grot zien we boven ons de volle maan, de sterren wat een fantastische plek is dit. Diverse liederen volgen om de tijd tot 12 uur te doden, mijn verjaardag en dan wordt ik in diverse talen toegezongen. Hoe vaak vier je je verjaardag in een grot onder de sterrenhemel? Al met al een werkelijk unieke ervaring en ik denk de gezelligste avond van de hele vakantie tot nu toe met als bonus mn verjaardag!

Omdat het nogal koud is, lees fucking koud, liggen we met onze kleren in onze slaapzak. Als ik wakker wordt kijk ik in de ogen van een vriendelijke hamster die blijkbaar onze restant crackers heeft gevonden. Grappig is dat de mensen in de grot het uiteindelijk minder koud vonden dan de mensen buiten de grot, daar waaide de wind hard en lagen mensen te rillen met 2 sets kleding aan in bed. Ik wordt bij het ontbijt nogmaals toegezongen in maar liefst 7 talen en dan is het tijd om de reis naar Swakopmund in te zetten, gelukkig maar een kort ritje van 3 uur.

• 30 September 2012 - 17:57

Els:

Cyrillo, dat was een verjaardag om nooooit te vergeten. Van mij ook een XLkusss!! En nog veel genieten hè, je bent nog niet in CT.

• 01 Oktober 2012 - 18:44

Peter Broer:

Ik weet niet of het eigenlijk nog kan maar alsnog gefeliciteerd.

• 01 Oktober 2012 - 18:44

Peter Broer:

Ik weet niet of het eigenlijk nog kan maar alsnog gefeliciteerd.

• 03 Oktober 2012 - 07:52

Esther:

Wow, ben weer helemaal bijgelezen, wat een mooi avontuur is dit. Nog een klein weekje goed genieten!